Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Selviytymisstrategiat solunsalpaajahoidoista

Hei Ksantippa! Minä myöskin käyn Jyväskylän keskussairaalassa sytostattihoidoissa ja voin kolmen kerran kokemuksella sanoa, että siellä on tosi mukavia ja asiantuntevia hoitajia. Syöpälääkäriä en ole tavannut kuin yhden kerran. Se oli silloin kun kävin joskus helmikuu-maaliskuun vaihteessa siellä eka käynnillä. Olen kokenut joka käyntikerran tosi mukavina. Johtuneeko siitä osittain, että hoidot menivät ilman mitään ongelmia. Saan siis Taxotere-Herceptin hoitoja 3 kertaa ja sitten CEF-hoitoja kolme kertaa. Nyt olen käynyt noissa kolmessa ensimmäisessä hoidossa ja odottelen kolmen viikon kuluttua tulevaa CEF-hoitoa.

Ymmärrän hyvin tunteesi, kun diagnoosista on kulunut noin vähän aikaa. Omasta sairastumisestani on kulunut jo reilusti viisi kuukautta ja olen jo jotenkin alkanut hyväksyä sairauden. Kyllä se helpottaa kun pääsee hoitoihin. Itse luulin näitä hoitoja pahemmiksi, vaikka toki itse ensimmäisestä hoidosta sain monelaisia sivuoireita, mutta kyllä ne kestää, kun ne kuitenkin menevät ohi ja on olemassa hyviä lääkkeitä. Kipuun särkylääkettä, närästykseen närästyslääkkeitä ja tosiaan tuo suun limakalvojen hoito on tosi tärkeää. Itse olen saanut tähän asti pidettyä suuni kunnossa Bepanthen-imeskelytableteilla ja soodavesi-liuoksella.

Mutta hyvään hoitoa tulet saamaan täällä Keski-Suomessa. Minulla on hyviä kokemuksia tuosta sädesairaalasta omien läheisteni syöpäsairauksien takia. Mitään negatiivista kokemusta en näiden viiden vuoden aikana, joina olen siellä joutunut vierailemaan, ole saanut. Joten rohkeasti vaan hoitoputkeen, sitten kun se Sinulle aukeaa.

Kehäkukka | 24.4.2007 klo 21:36:22