Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Selviytymisstrategiat solunsalpaajahoidoista

Hei!

Täytyypä sanoa, että hienoja vinkkejä tuntuu tulevan kuin sieniä sateella. Juuri tällaisia käytännönläheisiä kannustavia ohjeita kaipaan kokeneilta konkareilta! Kiitokset teille niistä. Olen entinen hesalainen, nykyinen "uusiomualainen" Keski-Suomesta ja minua hoidetaan Jyväskylän Keskussairaalassa.

Minulle tulee epätoivoinen masentunut ahdistunut olo, jos vain keskittyy lukemaan sairauteen liittyviä negatiivisia asioita. Mitä kaikkea ikävää tulee tapahtumaan ja voi tapahtua. Toki realisti on hyvä olla ja faktat on hyvä tietää. Tosiasiahan kuitenkin on, että vuosi vuodelta rintasyöpää sairastavia on tullut enemmän ja enemmän. Samalla myös prosentuaallisesti niiden lukumäärä on selvästi viime vuosikymmeninä lisääntynyt, jotka selviävät sairaudestaan.

Yksin en ole. Minulla on hyva sosiaalinen tukiverkosto, mutta luulempa, että näiltä sivustoilta saattan saada hyvää lisäenergiaa paranemiseeni ;O). Vielä yksi asia. Ainakin minulle on kauhean vaikeaa ollut mieltää yhtäkkiä itseään syöpäsairaaksi, kun vielä kuukausi sitten kuuluin täysin terveiden sarjaan. Ja mitään oireilua ei edes ole ollut, mutta kuin joku mitättömän näköinen pikku pläntti mammografiassa, jonka vuoksi kirugi joutui operoimaan kehostani paloja pois.
Ksantippa | 24.4.2007 klo 20:26:27