Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Onko kokemusta TACista
Hei Helviira! Sain samat hoidot kuin sinäkin, eli 6 x TAC ja viiden viikon säteet. Sytot loppui toukokuun puolivälissä ja säteet on nyt jo yli puolen välin.TAC on kuulemma vahva yhdistelmä, mutta itse selvisin varsin vähäisin sivuoirein. Kuvottavaa oloa oli 5 päivää hoidon jälkeen, yhtään kertaa en oksentanut. Väsymystä oli viikon verran tiputuksesta. Sitten tuli vaihdevuosivaivat, sytojen alkupuolella kärsin melkoisista hikoiluista ja sydämentykytyksistä kun kuukautiset jäi pois, eivätkä ole palanneet vieläkään. Vatsavaivoja on varmaan kaikilla sytoja saavilla jonkin verran, selvisin aika vähällä, Nexium vatsansuojalääkettä söin koko sytojen ajan, sitä kannattaa pyytää. Ruoka maistui liiankin hyvin, painoa tuli 6 kiloa sytojen aikana.
Hiukset alkoi karista tasan 2 viikkoa ekasta tiputuksesta, ripset ja kulmakarvat sitkistelivät pitempään, mutta lähtivät lopulta nekin. Nyt on uutta kasvua jo mukavasti tulossa. Kynsivaivoja tulee joillekkin, mutta minulla tuli vain vaaleat raidat kynsiin, nyt kynnet kasvaa tosi vahvoina ja vauhdilla.
Eihän niitä oireita etukäteen kannattaisi pelätä, itse palkäsin ensimmäistä tiputusta ihan hirveästi, ei onneksi kaikille tule kaikkia oireita joista varoitetaan. Veriarvot saattaa toisilla laskea kovastikin, mutta itse selvisin ilman neulasta hoitoa, eikä yhtään hoitoa tarvinnut veriarvojen takia siirtää. Laskihan ne veriarvot mullakin, mutta kun alkulukemat oli niin kovat, oli mistä laskea.
Päiväkerrallaan eteenpäin, pian sekin päivä tulee kun hoidot on ohi.
Hyvää vointia kaikille!
- Onko kokemusta TACistaHelviira
- Re: Onko kokemusta TACistaMeriTuuli
- Re: Onko kokemusta TACistaSartsa