Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kuinka nopeasti pääsitte leikkaukseen, kun diagnoosina oli Infiltroiva ductaalinen carsinooma?

Minulla oli biopsia 9.1.2009, jossa otettiin kolme paksuneulanäytettä. Tulokset sain 15.1.2009, että minulla on duktaalinen rintasyöpä, gradus 3. Sain aluksi leikkausajan 6.2. Sitten sain peruutusajan ja pääsinkin leikkaukseen jo 26.1. Tässä leikkauksessa poistettiin minulta oikea rinta kokonaan ja 4 vartijaimusolmuketta. Jälkitarkastus ajan sain sitten 5.2. jossa todettiin, että minulle pitää tehdä toinen leikkaus, koska yksi vartijaimusolmuke olikin sisältänyt syöpäsoluja ja yksi pieni kasvain oli jäänyt poistamatta poistetun rinnan yläpuolelta. Uusi leikkaus oli sitten 23.2. Tässä tyhjennettiin kainalokuopan imusolmukkeet kokonaan pois ja poistettiin se yksi kasvain rintakehästä. Toinen leikkaus oli hyvin vaikea, koska ensimmäisestä leikkauksesta oli tullut jo niin paljon sitä arpikudosta, että minulta jouduttiin katkaisemaan yksi tuntohermokin. Hermokipu on jatkunut siitä saakka ja käden liikerata on kärsinyt leikkauksista, vaikka olen yrittänytkin aktiivisesti jumpata. Sytostaattihoidot lykkääntyvät tämän takia yli 5-viikolla ja se oli yksityisen onkologin mukaan huono asia. Hänen mukaansa magneettikuva olisi näyttänyt sen kasvaimen rintakehästä ja sen takia tuli nyt turha/ylimääräinen leikkaus. En tiedä sitten. Nyt odotan sitä ensimmäistää sytostaattia, joka on parin viikon päästä.

Odottaminen on aina raskasta. Tiedän sen omasta kokemuksestanikin.
Isa | 11.3.2009 klo 12:46:00