Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Fysioterapeutti ja psykiatri/HYKS
Isa,Luin, ettet pääse fysioterapeutille. Tiedän, että NKL:n omalla ei ole aikoja pitkään aikaan, mutta Meilahden fysioterapeutit ottavat myös vastaan. Toivottavasti tiesit sen? Itse sain ajan melko nopeasti - noin viikon päähän soitostani (ja siitä on n. 1,5 viikkoa).
Kun jumppaat tai käyt fysioterapeutilla, ota kunnon särkylääke puolisen tuntia ennemmin. Itse tein niin, ja välillä jumppaus johti oksennukseen. Joskus huimasi. Sattui alussa/välillä todella paljon - niinkuin nuo strangien poistotkin. Mutta sen jälkeen aina auttaa. Olin kuitenkin sinnikäs ja sain käteni aika hyvään kuntoon.
Henkiseen puoleen hae apua psykososiaalisesta yksiköstä. Sinne on pitkät jonot, joten ole sinnikäs. "Muu kuntoutus" on valitettavasti lähes täysin omalla kontollasi. Myöhäisemmässä vaiheessa (kun hoidot ovat ohi) voi sitten hakeutua kuntoutuskurssille.
On hyvä, jos koet että leikkausasiasi ovat hoituneet hyvin. Nuo leikkaus- ja hoitojonot voivat olla pitkiä HYKSissäkin - varsinkin kesäaikaan. Viime syksynä asia oli yleisesti esillä ministeri Risikon toimesta - olisikohan ollut syyskuussa? Joissakin sairaaloissa on niin kova henkilöstöpula, ettei leikkauksia tai hoitoja sen takia voida tehdä/antaa suositusajan puitteissa. Mm. Mediauutiset kertoi tästä aiheesta uudelleen viime viikolla.
Helsingissä on mahdollista leikkauttaa rintasyöpä yksityisestikin - nyt en ole itse täysin varma, onnistuuko se Docratesissa sinänsä. Mutta varmasti myös sitä kautta.
- Kuinka nopeasti pääsitte leikkaukseen, kun diagnoosina oli Infiltroiva ductaalinen carsinooma?Clarol
- Re: Kuinka nopeasti pääsitte leikkaukseen, kun diagnoosina oli Infiltroiva ductaalinen carsinooma?Kristitty Lilja
- Re: Kuinka nopeasti pääsitte leikkaukseen, kun diagnoosina oli Infiltroiva ductaalinen carsinooma?Clarol
- Vihakin on voimavaraKristitty Lilja
- Re: Vihakin on voimavaraClarol
- Toivottavasti saat vastauksiaKristitty Lilja
- Re: Toivottavasti saat vastauksiaKristitty Lilja
- Re: Kuinka nopeasti pääsitte leikkaukseen, kun diagnoosina oli Infiltroiva ductaalinen carsinooma?Isa
- Re: Kuinka nopeasti pääsitte leikkaukseen, kun diagnoosina oli Infiltroiva ductaalinen carsinooma?Clarol
- Re: Kuinka nopeasti pääsitte leikkaukseen, kun diagnoosina oli Infiltroiva ductaalinen carsinooma?Isa
- Fysioterapeutti ja psykiatri/HYKSKristitty Lilja