Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: nopeaa toimintaa

Hei Villasukka

Olin melkein kolme vuotta sitten vastaavassa tilanteessa kuin sinä - tosin jo leikkaukseen mennessä tiesin, että rinta menee ja kainalossakin on tautia:-( Kotiinlähtö oli aikamoisen lohduton, koska leikannut kirurgi kertoi kainalon olleen "täynnä syöpää"... Todellakin pelotti, millaisia uutisia levinneisyystutkimukset toisivat tullessaan, mutta tiedätkö mitä, kaikki ne osoittautuivat puhtaiksi, vaikka peräti 13:sta imusolmukkeessa oli tartunta!

Toisaalta, täytyy sanoa, että patologin lausunnosta löytyi miltei toinen mokoma, missä ei ollut tautia, joten miten otin uutisen? Minun kainaloni EI ollutkaan "täynnä" syöpää, ja minä elän joka tapauksessa, vaikka toista rintaa ei enää olekaan. Merkillisesti tunsin myös kiitollisuutta siitä elämästä, mitä siihen asti olin elänyt, joten jotenkin vain sen alkujärkytyksen jälkeen sopeuduin jatkamaan elämääni.

Alussa oli tietenkin kauhea huoli, säilyykö mikään ennallaan, ja miten pienet lapset tulevat selviämään, kun äiti on vakavasti sairas. Mutta loppujen lopulta, kaikki meni ihan hyvin, vaikka pieniä takapakkeja tulikin hoitojen alussa ja sitten lopussa. Mutta elämä siis on elämisen arvoista vieläkin, ja on monia asioita, jotka olen pystynyt pitämään itselläni, vaikka tällaisen vastoinkäymisen olen joutunut kokemaan.

Kolmivuotiskontrolli on toukokuussa, ja toistaiseksi ei ole tullut todisteita, että tauti olisi aktivoitunut uudelleen. Lääkinnälliset hoidot ovat Suomessa huippuluokkaa, ja omaa elämänlaatuaan ja -tapaansa pystyy kyllä säätämään niiden vaatimusten mukaan. Toivon Sinulle kaikkea hyvää ja onnistuneita hoitoja!

T. Karhutar

Karhutar | 27.1.2010 klo 22:40:47