Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sivuoireita joka lähtöön

Hei!

Minä olen nyt syönyt runsaan kuukauden Exemestan-valmistetta( aromataasin estäjä), kysyin lääkäriltä viimeisen sädehoidon yhteydessä voinko alkaa ottamaan Omega 7 kapseleita ja hän ei suositellut sitä, sanoi,että valmisteen toimivuutta liitännäislääkkeen kanssa ei ole tutkittu, saattaa jopa heikentää anti-estrogeeni- valmisteiden tehoa. Itse olin jo ostanut kapselit kun olivat tarjouksessa. Kuinka on, oletko sinä kysynyt lääkärin mielipidettä tähän asiaan?

Minulla stytot loppuivat tammikuun alussa ja hiukset ovat alkaneet kasvamaan ihan tasaisesti, eikä ole hilseilyä. olen pitänyt aika vähän peruukkia koko aikana ja nyt ei enää tarvitse pitää mitään myssyä päässä tässä kotioloissa, kun pää ei enää palele.

Minulla tuo Exemestan on aiheuttanut myös lievää ummetusta ja heti jos vatsa ei ole toiminut kunnolla, se on epämiellyttävän oloinen. Käytän päivittäin Liinus-pellavarakeita (saa apteekista), on auttanut jonkin verran. ja jos vatsa ei toimi, otan Fructolax-kuution=hedelmäpohjainen luontaistuotevalmiste, saa apteekeista ja luontaistuotekaupoista, auttaa lempeällä tavalla. Vihreä tee autta todellakin, esim. Forsmanin Jasmiini vihreä lehtitee. Syön paljon marjoja, myös juureksia, esim. porkkanaa raasteena. Huono vatsan toiminta on inhottavaa, minä ainakin kärsin siitä.

Kun olen lenkillä tai esim. siivoan,hikoilen aikalailla, mutta varsinaiset kuumat aallot ovat minulta pikemminkin vähentyneet Exemestanin myötä, tosin olen jo 59-vuotias, joten vaihdevuosiaika on jo takanapäin.

Yritetään pitää mieli korkealla pikkuriesoista huolimatta ja toivotaan todella, että pysytään terveinä!

Kaikkea hyvää sinulle ja kaikille kanssasisarille!

Sini-likka | 10.3.2012 klo 14:08:35