Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Viimonen CEF pe 15.2. (toivottavasti)

Kävin 6.2. säde-lääkärillä; simulointikuvaus 7.3. ja eka sädetys 11.3., joten olen kyynärpäitä myöten kädet ristissä, että ensi viikon torstain verikokeet näyttävät perjantain tiputukselle vihreää valoa ja hoidot pääsisivät jatkumaan aikataulun mukaisesti.

Aloitan Tamofenin samanaikaisesti sädetyksen kanssa. Aika sitten näyttää mitä kivuuksia ne aiheuttavat vai säästynkö sivuoireilta.

Vikaan CEFiin olen varautunut ottamalla joka päivä Dubhalacia pienen tujauksen ja valmiina on myös pikaperäruiskeita. Viimeksi CEF aiheutti heti seuraavana aamuna sellaisen ummetuksen, että meikäläinen vain uikutti vessassa. Tousta kertaa ei sitä mulle tee, otan kaikki keinot käyttöön.

Pahoinvointia ei juuri ole ollut, ainoastaan yhtäkkisiä syöksyjä vessaan joko yökkäilemään tai sitten on tullut pikku oksu. Sen jälkeen olo taas kuin mitään ei olisi tapahtunut. Tänään alkoi kaupassa ekaa kertaa moneen päivään etomaan tuoksut, jotka tulivat, kun kaupassa paistetaan puolivalmisteet pulliksi, piirakoiksi ja leiviksi. Tulin sitten aika vikkelään kotiin ja pari kyökkäystä ja johon olo koheni.

Ainut suuri ongelma on "Mitäs tänään syötäisiin". Onneksi kauppa on lähellä, joten voin notkua siellä päivittäin huuhaamassa mikä maistuisi. Tällä sessiolla ei ole paljon muu maistunut kuin sämpylät, karjalanpiirakat, pakastelohipihvit, vaniljajogurtti, murot ja jäätelö. En pysty edes katsomaan hedelmä-vihannesosioon, mutta väliaikaistahan tämä vain (toivottavasti). Ehkä vielä tulee päivä, että kykenen tekemään itse ruokaa, tällä hetkellä jo ajatus etoo.

Jotain hyvääkin 2. CEF toi tullessaan. Kädessä ranteesta kainalon alapuolelle asti ollut pieni turvotus hävisi, samoin reisissä tuntuneet "puntit" ja 2-3 kilon turvotus hävisi ja olen taas oman painoiseni. Myös säärisärkyä ei enää ole. Reidet kyllä on vähä hitaat lähtemään liikkeelle, mutta vetristyvät kunhan niitä liikuttaa.

Sain ajan fysioterapeutille. Katotaan toi mun leikkauspuolen käsijuttu, sädetyksen aikana se saattaa taas turvota.

Mutta mitä noista. Parasta on se, että lähellä on hyviä ystäviä ja oma mieliala on aurinkoinen :)
piikup | 8.2.2013 klo 18:50:13