Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Viimonen CEF pe 15.2. (toivottavasti)

Olipa kiva lukea kuulumisiasi Piikup! Aika yllättävää on noiden veriarvojen kanssa. Olin ensimmäisen cef:n jälkeen pois pelistä käytännössä koko kolme viikkoa ja veriarvot ennen toista tiputusta ihan rajoilla. No nyt, toisen cef:n jälkeen, ennen kolmatta cef:ä otetut veriarvot taas eivät olleetkaan niin huonot. Jo viikkoa ennen tätä viimeistä tiputusta oli kuntonikin siivouksen kestävä.

Mitään massiivista pahoinvoitia en ole minäkään potenut. Kuvotusta ja ruokahaluttomuutta kylläkin. Olen syönyt, osaksi siipan pakottamana, aamiaiset, lounaat, välipalat ja iltapalat, vaikkei ne suurimmaksi osaksi miltään ole maistuneetkaan. Ovat tuntemusteni mukaan kuitenkin vähentäneet kuvotuksen tunnetta. Minulle on tullut käsittämätön intohimo banaaniin. Aikaisemmin en ole tykännyt banaaneista. Liekö Kalium-arvot pielessä? Banaani on lähes ainoa josta kaliumia saa luonnonvaraisesti. No kotimainen ruisleipä tietysti myös, jos näillä sytoaivoilla oikein muistan.

Minun ongelmani silmien ja jalkojen kanssa jatkuvat. Silmiin tiputtelen päivittäin Oftageliä, mutta jalkojen särkyyn ei pysyvää helpotusta ole vielä löytynyt. Viisi lisäkiloa nesteen muodossa on edelleen kropassa. Suurin osa jaloissa, reisissä. Naamasta turvotus on jo vähän laskenut. Liekö valunut tohon pallean seutuville.

Sen nämä sytot ovat minun aivoilleni, toivottavasti väliaikaisesti, tehneet, että muisti pätkii. Minun täytyy nimittäin soittaa omahoitajalle ja kysyä miten se meni, pitikö aloittaa Letrozolin syönti samaan aikaan säteiden kanssa vai vasta muutaman viikon päästä sädetysten jälkeen, kuten itse muistan lääkärin sanoneen. Nyt en nimittäin ole varma, miten se meni. Letrozolin lisäksi määrättiin vielä Kalcium-D-vitaamiiniseos, joka ainakin tulee aloittaa sädetyksen kanssa samaan aikaan, niin ainakin muistelen:)Hoh hoijaa! Kyllä tämä viimeinenkin tiputus pistää päänupin ainakin pikkusen sekasin.

Kuulin sädetysomahoitajalta, oikeastaan hänen neuvoessaan toista potilasta, että lymfahoitoja ei sädetyksen aikana saa ottaa. Olin niin ajatellut, että varaisin lymfahoitoja, kun toi sytostaattiputki on ohi. Fysioterapeuttia tarvitsen jalkojeni kanssa. Nyt vaan tämän kaiken kuntouttavan kanssa pitää odottaa, että sädetys on ohi.

Olen samaa mieltä kanssasi, että "mitä noista"!

Uppe

Uppe | 8.2.2013 klo 19:34:28