Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Vastauksia kysymyksiin

Hei Kevätmieli

Kyllä se on niin, että pääsit lisätutkimuksiin etkä jouduit. Minullehan noita levinneisyystutkimuksia tehtiin koko arsenaali ennen hoitoja, niin että hoitojen sivuvaikutukset on ollut sen tiedon voimin huomattavasti helpompi kestää. Toisin sanoen, puhdasta oli, vaikka pelkäsinkin jo yhtä ja toista.

Se on kivaa, että kerrot noista jatkoista, koska jollakin lailla se antaa uskoa, että voi itsekin vielä tehdä jotakin - sen sijasta että jää passiivisesti odottamaan taudin leviämistä. Minullekaan noita kaikkia mahdollisia kontrolliaikoja ei ole kerrottu, vaan nyt katsellaan hoidot loppuun ja tutkitaan tilanne sitten.

Sinulla on ollut röntgenhoitajan kanssa samanlaista onnea kuin minulla. Silloin kun paksuneulanäytettä otettiin, alkoivat molemmat hoitajat kyynelehtiä, kun kyselin lääkäriltä, mitä kaikkia levinneisyystutkimuksia tullaan tekemään. Hoitajat jakoivat minun pelkoni, koska tietysti näkivät että tautia oli paljon kainalossakin, eikä vain rinnasssa.

Sen jälkeen on selvitty kohtalaisen hyvin, ja olen sallinut itselleni erilaisia tunteita. Ärsyttävintä tässä on se, ettei jaksa tehdä kaikkea, mitä haluaisi, ja että väsymys tuntuu vain jokaisen hoitokerran jälkeen kasvavan. Sen takia voin siis kuvitella mahdollisen apatian heti hoitojen jälkeen, joten en yhtään ihmettele, jos olosi tuossa kohdin ei ole iloinen eikä surullinen. Siinä on jo käyty niin äärirajoilla, ettei uskalla edes kuvitella uusintaa.

Mutta toivotaan parasta, ja iloitaan pienesti pienistä asioista ettei sydän pakahdu:)

T. Karhutar

Karhutar | 12.9.2007 klo 11:21:55