Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
MUNUAISSYÖPÄ
Miesten sivuilla on paljon asiaa munuaissyövästä. Itse olen nainen ja minusta tämä sairaus on yhtä paljon naisten. Sairastuin yli 40 vuotiaana ja alle 50 v. Kuulemma iäkkäiden ihmisten sairaus. Eikä sillä nyt väliä millä sivuilla on tietoa ja keskustelua asiasta.Pääasia että jossain keskustellaan lääkkeistä ja hoidoista.Itse sairastan levinnyttä munuaissyöpää ja minulla on keuhkometastasointi sekä vatsassa yksi pieni metastaasi.
Sairastuin 2,5 vuotta sitten. Oikea munuainen poistettiin heinäkuu 2009. Pieni 3,5 sentin kasvain. Gradus 2. Yllättäin marraskuussa 2010 löytyi keuhkoista 10 kpl pieniä alle sentin metastaaseja. Myöhemmin sitten CT:ssä yksi vatsasta.
Lääkkeillä Votrient ja Sutent ollut hyvä vaste. Pienenneet yli 50 %. Viimeksi pienoista kasvua 1-3 mm. Jatkan Votrientilla.
Minulle on myös sanottu että pienet kasvaimet saattavat hävitä kokonaan näillä lääkkeillä ja ns. arpeutua ja niissä ei ole enää syöpäsoluja sen jälkeen ja arpeutuminen voi silti näyttää pientä 1-2 mm kasvua.En kyllä oikein usko enää mihinkään. Minä jos kukaan tiedän että tästä sairaudesta ei voi parantua mutta lisäaikaa saa lääkkeillä.
Mutta hyvää syksyä, aika normaalia elämää voi elää syövästä huolimatta. Onhan sairaus aina tuolla takaraivossa mutta kaiken
kanssa oppii elämään.
SM
- MUNUAISSYÖPÄsm
- Re: MUNUAISSYÖPÄtullis