Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tuntuu "väärältä" kirjoittaa tänne mutta

Hei!

En halua pelotella, mutta kerron oman tarinani alun.
Olen nyt 37v. ja rintojani oli kivistellyt jonkun aikaa ( 1-2v.) ja mielestäni ne olivat kasvaneetkin. Itse ajattelin sen johtuvan hormooneista ym. Sitten kerran löysin patin oik. rinnan nännin alta ja näytin lääkärille. Katsottiin ultralla ja mammografialla ja molemmista vastauksena "mastopaattiset muutokset". Kuitenkin kun oli patti löytynyt niin otettiin myös ohutneulanäyte. Siitä tulikin vastauksena syöpä. Leikkauksen jälkeen patologi tutki patin ja totesi sen olevan normaalia rintarauhasta, joka vain oli turvonnut. Syöpää kuitenkin oli imuteissä. Jos siis olisin ollut vain kuvausten varassa, tautiani ei olisi löydetty.

Itse olen ns. harvinainen tapaus, koska se patti ei ollutkaan syöpää. Itseasiassa minun syöpäni "pattia" ei koskaan löydetty, vaikka sellainen kuulemma lähes poikkeuksetta aina kaikilla syöpään sairastuneilla on.

Tämä ei tarkoita sitä, että sinulla olisi sama tilanne kuin minulla. Kuten sanoin, olen poikkeus. Mutta jos vaivasi jatkuvat, älä anna lääkäreille periksi vaan vaadi lisätutkimuksia.

-Darlak-
Darlak | 3.11.2010 klo 13:00:08