Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Sytovesien soutelua
Heips vaan työssäkäymisestä,Olen nyt jo sen verran aikaa näitä palstoja lueskellut, että useimmat kommentit ovat olleet sen suuntaisia, että työt eivät tekemällä lopu ja nyt on aika sairastelun ja itsensä hoivaamisen. Raha- ja mielenterveysasiat ovat tässä usein ne "määräilevät", jotkut pääsevät hoidoissa helpommalla ja tarvitsevat työn tuomaa antia tavalla tai toisella. Rahojen suhteen voi ajatella niinkin, että nyt voi muutenkin olla meno- ja ostoshalut minimissä ja siinä säästää. Ihmissuhteet ja työn tuomat muut ajatukset ja tyydytykset ovatkin sitten eri juttu. Kukin elämäntilanteensa ja -arvojensa mukaan.
On myös monia, jotka lähtevät "soitellen sotaan" ajatellen että jaksavat mitä vaan ja tahdonvoimalla esim. hiukset eivät lähde. Se on ihan yhtä hyvä periaate ja uskonlähde kuin mikä mukaan, mutta kannattaa myös olla armollinen itselle ja sallia mielenmuutoksiakin. Kuuntele itseäsi nyt tarkkaan ja hellästi!
Erinomainen omahoitajani sanoi minulle, että lääkkeiden käytön ja sivuvaikutusten kanssa oppii olemaan suurinpiirtein juuri sitten kun sytot vaihtuvat ja sitten lopulta loppuvat. Kuulostaa kyyniseltä, mutta näin on käynyt ainakin minulla. Oma varovainen arvioni nettikeskustelujen perusteella on, että CEF aiheuttaisi useimmille enemmän oireita. Ja sellainenkin huomio on, että aika usein ei reagoida valtavasti molempiin - vaan jompaankumpaan.
Ja saa lääkkeet kumminpäin tahansa, jonkinlainen välillä rajukin hoitoväsymys on todella monella ajankohtainen hoitoputken puolivälissä ja sen jälkeen. Palautuminen syklin sisälläkin pitkittyy.
Minä olen ollut sairaslomalla diagnoosista lähtien. Syitä siihen on monia, ja kaikki eivät ole ollet minusta lähtöisiä (mm. työpaikan kesäkuviot), mutta olen kuitenkin ollut siihen ihan tyytyväinen. Itselläni esim. vuorokausirytmi välillä ihan sekaisin tai oksentelua on tullut kuin salamana kirkkaalta taivaalta. Ja ne paremmat ajanjaksot on kannattanut käyttää itsensä hoitamiseen taas seuraavaa tiputusta varten.
Ja vielä: Useimmilla ei tuo eka eikä toka päiväkään taxo -tiputuksen jälkeen ole huono lainkaan (ja siinä voi jopa innostuakin) - päivät 2-5 kertovat jo sitten totuutta. Ja syklin puolessavälissä on sitten se infektioriski suuri. Se kannattaa ottaa tosissaan - parempi katsoa kuin katua. Harvoin tulee esim. allergiareaktio tiputuksen aikana.
Tuo runo tuntuu sopivan aika monelle - eräs viisi vuotta sitten diagnostisoitu ja nyt terveen kirjoissa koki sen edelleenkin erittäin koskettavana.
Runoistakin voimaa ammentaen - toivottavasti jokainen löytää omia voimanlähteitään!
- Sytovesien souteluaKristitty Lilja
- Re: Sytovesien souteluanippis
- Re: Sytovesien souteluaelina123
- Re: Sytovesien souteluapääsky
- Re: Sytovesien souteluaKristitty Lilja
- Re: Sytovesien souteluaelina123
- Re: Sytovesien souteluaKristitty Lilja