Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Lihassärkyjä sytostaattihoidon jälkeen.

hei.
olen saanut 3 x taxotere ja 3 x CEF. Viimeinen CEF oli 24.1. Minulla myös CEF:stä niskasärkyä ja jomotusta - ihan selainen olo kuin flunssa alkaisi. nenä vuotanut ja silmät kuivat koska limakalvot kovilla. Viikko aina meni toipuessa, ja mahakin aina kuralla ja siihen auttoi imodium hyvin. Nyt on kolme viikkoa kohta mennyt viimeisestä CEFistä ja olo alkaa olemaan normaali. olen 44-v.
Äitini sai saman sytokuurin pari vuotta sitten ja hän oli ihan reporankana hoitojen ajan, vasta kolmas viikko alkoi olemaan normaali. hän oli silloin 67-v, eli kyllä taxo ja CEF kuuri olivat hänelle tosi kovat vaikka hyväkuntoinen olikin. Hänellä särki joka paikkaa ja varsinkin aamut olivat vaiekita. Edelleen hän on hieman arka lähtemään mihinkään eli kokee ettei ole ihan 100% palautunut hoidoista, jotka siis päättyivät reilu vuosi sitten. Henkisesti hänellä menee jo paremmin ja sädetetty iho alkaa jo olemaan normaalin värinen. se on tietenkin yksilöllistä miten hoidot vaikuttaa mutta kyllä se ikä tuo omat haasteensa.
Tsemppiä sinulle hoitoihin - enää muutama jäljellä!
piamaaret | 12.2.2012 klo 18:59:00