Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarjasyöpä..

Olen kertonut tarinani n. vuosi sitten, yritän kertoa lyhyesti. Eli munasarjasyöpä leikattiin elokuussa 2007, ensimmäinen sytostaatti oli n. kahden viikon kuluttua leikkauksesta, kuusi hoitokertaa oli tarkoitus, kymmenen sain, viimeinen oli huhtikuun alussa. Sytostaatti oli Paclitaxel-Karboplatin yhdistelmä. Huhtikuussa oli tt-kuvaus, kaikki syöpään viittaava oli poissa, terve tyttö.

Kontrollikäynnit olivat touko-heinä- elokuussa, elokuussa myös tt-kuvaus. Eipä ollut enää terve tyttö, metastaaseja mm. keuhkoissa, maksassa, alavatsalla...Lääkäri sanoi, että hoidetaan ja niinpä olin seuraavalla viikolla Caelyx-tipassa. Tätä annettiin kaksi kertaa, hoitoväli neljä viikkoa. Syöpämarkkeri nousi toisenkin kerran jälkeen, joten vaihdettiin Hycamtin, jota annetaan kolmena päivänä peräkkäin ja hoitoväli kolme viikkoa. Pahoja sivuoireita ei ainakaan vielä ole tullut, hoidosta nyt vajaa kaksi viikkoa. Paclitaxel-Karboplatinia ei annettu, koska edellisestä hoitojaksosta oli vain muutama kuukausi.

Olen lokakuun alusta työkyvyttömyyseläkkeellä ja olen oikein tyytyväinen, on yksi stressin aihe vähemmän. Jos tulee ikävä töihin voin mennä käväisemään. Tunnen eläväni kaikesta huolimatta laatuaikaa, voin tehdä mitä jaksan ja ennenkaikkea mitä viitsin, laiskuus on suuri huvini. Olisi niin paljon mitä pitäisi...

Tämä tauti on raskas omaisille ja läheisille, tuntuu, että itse on päässyt melko sinuiksi kylkiäisensä kanssa, se kulkee mukana varjona, eroon ei taida päästä, ehkä tilapäisesti. Hoidot ovat hyvät, hoitotiimi osaa asiansa ja jos Luoja suo hoitovaste löytyy. Sytostaateissa ainakin on valinnan varaa!
Olen kuullut monenlaisia tarinoita tässä reilun vuoden aikana
sitkeitä naisia, mukana vanhempia, nuorempia, toisilla pitkä hoitotaival takana, toisilla ensiaskeleet.

Voimia Teille, jotka sairastatte tätä kavalaa tautia ja Teille jotka myötäelätte omaisenne kanssa, päivä kerrallaan, huomenna voi olla jopa parempi päivä!
vaaka58 | 15.11.2008 klo 15:14:38