Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: TRAM-leikkauksesta
Hei,minulle on tehty uusi rinta tram-tekniikalla. En kadu leikkaukseen menoa, mutta varoitan odottamasta lopputulokselta liikoja. Minulle rakennettiin rinta vatsasta, ja leikkauksesta toipuminen oli minusta yllättävän helppoa. Ensimmäisenä päivänä vatsa oli sängystä noustessa melko kipeä, mutta kipu helpotti melko pian. Uudesta rinnastani tuli vaan pari numeroa liian suuri (olen pienirintainen, A-kuppikokoa), ja minun piti ruveta käyttämään silikoniproteesia terveen rintani päällä. Vuoden kuluttua rintaa sitten pienennettiin. Halusin ehdottomasti, että minut leikkaa kokenut kirurgi, koska en halunnut enää toista epäonnistumista. Leikkausta edeltävänä päivänä tapasinkin hyvän kirurgin maineessa olevan lääkärin, joka kertoi leikkaavansa minut. No, sitten minut leikattiin uudelleen. Rintaan tuli sisäinen verenvuoto ja tulehdus, ja haavaa pidettiin auki ja huuhdottiin joitakin päiviä. Jälkikäteen selvisi, että lupauksista huolimatta minut oli leikannut vasta plastiikkakirurgiaa opiskeleva lääkäri, ei suinkaan valmis ja kokenut kirurgi, vaikka niin oli luvattu. Olin raivoissani ja todella pettynyt, tunsin itseni huijatuksi! Rinta parani aikanaan, mutta se on todella ruma. Minulla on ikäänkuin kaksi päällekkäistä rintaa, koska korjauksesta ja auki pidetystä haavasta jäi rintaan ruma vekki. Sen kanssa olen oppinut elämään, mutta uimahalliin en kehtaa mennä ihmeteltäväksi. Olin sinkku leikkaukseen mennessäni ja toivoin saavani "esittelykelpoisen" rinnan, jos tapaisin vielä jonkun sopivan miehen. Olen kyllä tavannutkin pari mukavaa miestä, mutta minulle on tullut rimakauhu siinä vaiheessa, kun suhde on alkanut tulla läheisemmäksi. En uskalla ottaa sitä riskiä, että mies kauhistuisi nähtyään "tuplarintani". Mutta pääasia tietysti, jos varsinainen tauti pysyisi poissa. Tämä on vain kosmeettinen haitta. Mene siis rohkein mielin leikkaukseen. Se ei ole mikään paha juttu, ja toivotaan, että saat kokeneen leikkaajan niin, että lopputulos on tyydyttävä!
- TRAM-leikkauksestaPunahilkka
- Re: TRAM-leikkauksestaJörkki
- Re: TRAM-leikkauksestaAino
- Re: TRAM-leikkauksestakala-64