Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: TRAM-leikkauksesta
Hei!Minulle tehtiin uusi rinta kesäkuussa tram-tekniikalla vatsasta. Leikkaus kesti 8,5 h ja sujui hyvin. Seuraavana päivänä olin jo jalkeilla ja parin pv:n kuluttua kävin yksin suihkussa. Ennen leikkausta olin keskustellut anest.lääkärin kanssa kunnollisesta kipulääkityksestä ja sellaisen sain, joten kipeä en ollut. Pieni takapakki viikon kuluttua, jokin painoin kainalossa hermoja; kova kipu ja käsi ei noussut vaakatasoa korkeammalle. Sain uudet lääkkeet ja kipu hellitti muutamassa päivässä ja kättä pystyi taas treenata. Käden liikeradat palautuivat ennalleen ja toimii nyt ok. Haavat vatsassa, rinnassa ja kainalossa paranivat hyvin ja ovat alkaneet vaaleta. Rasvata olen yrittänyt vieläkin päivittäin. Leikkauksesta parin viikon kuluttua ajoin autolla ja sauvakävelylle pääsin 2 kk kuluttua. Nyt olen käynyt lokakuun alusta pilateksessa ja jumpassa, sekä kuntosalilla. Omaa kroppaa kannattaa kuitenkin kuunnella. Rinta näyttää kauniilta ja on jo laskeutunut terveen tasolle. Liiveissä näyttää normaalilta,vaikka nänni vielä puuttuukin. Tunto puuttuu osittain, mutta rinta tuntuu luonnolliselta. Itse olen hyvin tyytyväinen lopputulokseen ja olenkin pahoillani niiden puolesta, joiden lopputulos ei ollut sitä mitä toivottiin. Mene hyvillä mielin leikkaukseen, toivon myös, että kokenut plastiikkakirurgi leikkaa sinut. Pyydä hyvä kipulääkitys etukäteen, helpottaa liikkumista ja käden jumppaamista. Hanki hyvät ja tukevat liivit, sairaalasta saatavat eivät välttämättä ole parhaaat mahdolliset. Tsemppia ja iso hali!
- TRAM-leikkauksestaPunahilkka
- Re: TRAM-leikkauksestaJörkki
- Re: TRAM-leikkauksestakala-64