Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Nivelkivut

Hei Kultsikki!

Minä olen kanssasi samanlaisessa tilanteessa: aromataasiestäjä lääkitys alkoi maalskuussa Exemestan -valmisteella. Nivelkivut pahenivat juhannuksen tienoolla, vasenta polveä särki jatkuvasti, liikkuminen vaikeaa, kävin TK:ssa, josta lähete röntgeniin ja diagnoosi oli molemmissa polvissa lievä nivelrikko, lääkkeeksi Glugosamiinia ja Voltaren-särkylääkettä, jota otan vatsan suojalääkkeen kanssa. Onkologin puhelnkonsultaatiossa sitten asiaa pohdittiin, hän määräsi neljän viikon tauon aromataaasiestäjä lääkitykseen, samalla reseptiini tuli vaihtokielto, eli nyt syön "puhdasta" Aromasin -valmistetta. Minäkään en uskaltanut pitää taukoa loppuun asti, vaan aloitin Aromasin valmisteen syömisen n. kolmen viikon kuluttua. Glugosamiinia olen nyt syönyt runsaan kuukauden, vastine valmisteeseen tulee tosiaan pidemmällä aikavälillä, edelleen on särkyjä, tuo Voltaren kipulääke auttaa minulla hyvin, mutta en haluaisi sitäkään koko ajan käyttää. Kipugeelit eivät minulla auta mitään. Ostin apteekista polvituen, josta on ollut apua, eli pystyn jonkin verran liikkumaan sen kanssa. Tk:ssa kesäuuno-lääkäri yritti ottaa polvesta nestettä siinä onnistumatta, ei näinollen voinut myöskään antaa sitä kortisoonipiikkiä. Tässä sitä minä myös mietin, onko polvien nivelkivut aromataasiestäjä lääkkeen syytä vai ihan "normaalia" vanhenemisen oireita. Välillä kipu rassaa aikalailla, kyllä mietityttää mitä jatkossa tuleman pitää.

Kaikista särystä huolimatta, mukavia syksysiä päiviä sinulle!
Sini-likka | 27.8.2012 klo 11:58:06