Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Nivelkivut

Kiitos kommenteista, Kultsikki ja Raideri!

Nivelten jäykkyys on minulle jo niin tuttu juttu, että en jaksa siitä edes välittää. Tosiaan aamulla ja pitempään istuttua täytyy ikään kuin käynnistää itsensä uudelleen. Jäykkyys alkoi heti jätettyäni hormonikorvaushoidon pois ja tietysti paheni anastrotsolin myötä.

Mutta tämä terävä, viiltävä kipu polvessa on aivan eri juttu. Se on luokkaa "nousenko ja käynkö hakemassa vettä keittiöstä vai olenko janoissani, koska se vedenhakumatka tekee niin kipeää, että on melkeinpä helpompi olla janoissaan".

Kai tästä pitäisi taas vääntäytyä lääkäriin. Mutta kun heillä ei taida olla paljon keinoja. Lepoa ja buranaa niin paljon kuin vatsa kestää noihin aikaisempiin kipuihin on määrätty. En tiedä, voiko polveen pistää kortisonia... kai siihen voi.

Mutta tosiaan kiitos kommenteista, oli hyvä suhteuttaa tilannettaan muiden tilanteeseen. Kyllä tämä ilmeisesti on normaalia voimakkaampaa kipua. Minäkin olen ennen ollut kipulääkkeiden karttaja, olen käyttänyt 200 mg Buranaa pari kertaa vuodessa. Sekin, että nyt otan vapaaehtoisesti 400+600 joka päivä (vaikka vatsa oireilee), kertoo kivun voimakkuudesta.

Pärjäilyä kaikille!
Lisabet | 13.5.2011 klo 14:07:42