Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

jatkuvat solumuutokset, nyt syöpä?

hei,

etsin tietoa ja teidän kokemuksianne kohdunkaulan syövästä.

minä olen sairastanut noin 20 vuotiaana solumuutoksia levyepiteelissä ja niitä operoitiin loopilla 4 kertaa. olin tosi nuori ja asia oli minulle todella rankka kokemus. tässä oli monta vuotta välissä, nyt olen 31 vuotias ja nyt sain sitten papasta huonoja uutisia: papaluokkaa minulle ei kerrottu, mutta lieriöepiteeliatypiä kasvainepäilyn (neoplasia?) kanssa. voiko tämä kääntyä tästä vielä solumuutokseksi vai onko matka vääjäämättä kohti syöpää? voiko tuosta löytyä ihan oikea syöpä?

olen menossa kohdunpoistoon noin kuukauden kuluttua, koska lapsitoiveita ei enää ole ja vuotovaivoja on jatkuvasti. poiston jälkeen kuulemma tutkivat koko "höskän" ja jatko tiedossa vasta sitten. en millään jaksaisi odottaa. vuosikausia olen kohdunkaulan syöpää pelännyt.. en uskalla kertoa asiasta vanhalle äidilleni, joka ottaa arvatenkin kovat kierrokset asiasta. ja mieheni on aika ahdistuneen oloinen. lapset (joita luojan kiitos meille siunaantui) eivät tiedä asiasta mitään, ovat niin pieniä vielä.

kuulisin mielelläni kokemuksiamyös kohdunpoistosta, millaista se oli? helpottiko henkisesti vai alkaako pelko että syöpä olikin levittynyt emättimeen tms?

no, minulla ei siis syöpädiagnoosia ole ja tässä hetkellä tilanne ei siis ole pahin mahdollinen. mutta kaipa sitä varautuu pahimpaan.

alli76 | 8.8.2008 klo 12:41:20