Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Avastin?

Missähän sairaanhoitopiirissä äitisi on potilaana?

Minulle on kieltäydytty antamasta Avastinia julkisessa hoidossa, vaikka sain sen ja syton yhdistelmästä erinomaisen hoitotuloksen.

Sain Avastinia+sytoja syksystä 2005 aina syksyyn 2007 intervalleittain ja pelastuin sillä saattohoidon kynnykseltä. Olen saanut Avastinia+sytoa yli 40 kertaa.

Itse olen maksanut hoidon. Avastin on kallis, viimeksi n. 1660 euroa/ kerta. Kela ei korvaa, eikä saa maksukattoon. Hyvä kuulla, että joku saa sitä julkisella ovariosyöpään, nyt voin itsekin vaatia sitä. Avastin ei minulle aiheuttanut paljoakaan sivuoireita, vain nuhaa ja väsymystä. No, tämähän on tietty yksilöllistä.

Vuodenvaihteessa 08/09 minulle tuli luuydinlama, sytot oli keskeytettävä. Menin 1/ 2008 onkolyyttiseen virushoitoon ( Docrates klinikalle) ja sillä tiellä olen edelleen. Sytoja en ole saanut kuin muutaman annoksen tänä keväänä. Virushoito tehosi minulle
( annettu neljä kertaa) hyvin. Kaikille sekään ei tehoa.

Nyt tauti etenee taas ja aion pyytä julkiselta Avastinia ja pieniannoksista sytoa, sillä luuydin toimii taas, koska taukoa sytomyllyyn on ollut yli puolitoista vuotta.

Nämä hoidot ovat kovin yksilöllisiä, yhdelle auttaa yksi, toiselle toinen.

PS: Ei yksityisviestejä, kiitos.
Hillevi | 19.10.2009 klo 19:47:24