Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: BRCA1
Hei ML, minulle tehtiin tähystysleikkaus. Eli menin maanantai aamuna 7ksi sairaalaan. Siellä vaihdettiin vaatteet ja otettiin verikokeet. Pienen odottelun jälkeen sain rauhoittavan tabletin ja puoli tuntia sen jälkeen tepsuteltiin leikkuriin. Nukutus kävi nopsasti ja leikkaus kesti n. pari tuntia, sieltä heräämöön ja sieltä osastolle. Itselläni alkoi tajunta palata kai takaisin osastolle mentäessä. Loppupäivä meni nukuskellessa, kipuja ei ollut. Lääkettä saa kyllä heti. Seuraavana aamuna otettiin pissa katetri pois ja sen jälkeen varovasti jalkeille. Kotiin pääsin heti leikkausta seuraavana päivänä iltapäivällä. Kotona on hankalampi olla paikoillaan ja sen kyllä huomaa. Näissä kolmessa pienessä haavassa ei minulla ole ollut kipuja mutta tuskaa on tuottanut hiilidioksidi sisälläni jota puhalletaan tähystysleikkauksessa. Sen pitäisi parissa päivässä hävitä mutta minua se on sitkeästi kiusannut hartiapistoina ja paineena palleassa asentohoidosta huolimatta. Varaudu muuten siihen että housut EI mene kiinni sairaalasta lähtiessä...maha on kuin kaasupallo...Kyllä tämä kai tästä, mitään kahta kiloa enempää et saa ainakaan kolmeen viikkoon nostella eli muut saa tehdä työt...!Vaikeata onkin maltaa olla ns. rauhallisesti. Kirjoittele jos haluat kysellä lisää,t. Minna