Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Munasrajasyövästä kysymyksiä..
Hei!Minä kuulun siihen "onnelliseen" 3 prosentin ryhmään, joka sairastuu munasarjasyöpään alle 30 vuotiaana. Kesällä siis menin lääkäriin suurentuneen vatsan vuoksi ja suuri tuumori(nestekertymä) löytyi. Koska olen niin nuori, 22-vuotias, ei kohdallani edes puhuttu syövästä ja syövän merkkiaine ei ollut koholla.Alkuperäinen suunnitelma oli poistaa kasvain ja toinen munasarja.Sanoin kuitenkin lääkärille, että poistaisi kaikki vaan, jos siltä näyttää, sillä takaisin en tulisi.
Niin siinä sitten kävi, että leikkauksessa todettiin sen olevan syöpä, jollaista ei siis ikäiselläni pitäisi edes olla. Syövän merkkiaine ei tässä syöpälajissa ole koholla, joten sekään ei mitään suuntaa antanut.
Minulle tehtiin radikaalileikkaus eli poistettiin munasarjat, kohtu, vatsapaita, imusolmukkeita ja umpilisäke.
Olin kuitenkin sen verran onnekas, että syöpäni oli hyvin erilaistunut eli ei vaatinut liitännäishoitoa ja selvisin siis pelkällä leikkauksella.
En oikeastaan edes ajatellut sitä SYÖPÄNÄ, koska se paljastui niin myöhään ja sitten se olikin jo leikattu pois.
Se oli aika sekavaa aikaa. Menin sinne minne pyydettiin ja tein kuinka käskettiin.
Älä kuitenkaan huolehdi liikaa ennakkoon, sillä sehän voi olla turhaa. Oli asiat sitteen niin tai näin, sinusta huolehditaan varmasti hyvin.
- Munasrajasyövästä kysymyksiä..teletappi
- Re: Munasrajasyövästä kysymyksiä..teletappi
- Re: Munasrajasyövästä kysymyksiä..aion selvitä
- Re: Munasrajasyövästä kysymyksiä..aion selvitä
- Re: Munasrajasyövästä kysymyksiä..meea