Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Joensuun reissut alkavat maanantaina.

Olin eilen Joensuussa sädehoidon suunnittelussa ja se oli ihan mukava kokemus. Oli hyvä jutella omasta asiasta taas aivan uusien ihmisten kanssa ja kuulla toisen onkologin mielipide sairaudestani. Joensuussa on tällä hetkellä Suomen uudenaikaisimmat laitteet. Se, että sädetys annetaan varmasti oikealle potilaalle tarkistetaan tosi hyvin; valokuvani otettiin hoitosuunnitelmalomakkeelle ja ennen hoidon alkua sormenpäätunniste tarkistetaan. Hoidon jälkeen saa kaikessa rauhassa juoda ilmaiset kahvit leipien, jugurttien ja hedelmien kera. Näin jaksaa taas istua puolitoista tuntia taksissa kotiin.
Edessä siis 25 matkaa, mutta tuo ei oikeastaan tunnu millekään, kun tietää, että sen jälkeen nämä juoksut on juostu.
Nyt on kolme viikkoa kulunut viimeisestä Ceffistä, olo on hyvä ja yleiskunto kohenee koko ajan.
Syöpää om menonlaista, toisilla ennusteet ovat hyvät, toisilla taas huonot. Minä saan kuulua ryhmään, jolla ennuste on hyvä. Koko sairauteni ajan olen kokenut, että on tavallaan onnekasta sairastua tautiin, jota voidaan hoitaa,josta tiedetään ja on monenlaisia hoitomahdollisuuksia. Alusta lähtien hoitosuunnitelma oli selvillä. Alkuviikosta sain tietää tuttavani sairastuneen keskushermostonrappeutumasairauteen, joka vääjäämättä etenee, ei ole olemassa kunnon hoitoa. Liikunta ja toiminta kotona heikkenee kokoajan. Mikä on tulevaisuus, ennuste tosi huono. Todella masentavaa! Sitä tuntee itsensä niin avuttomaksi, millä tavalla kannustaa eteenpäin ja tukea tätä 50-vuotiasta potilasta. Sairaus voidaan varmistaa vasta kuoleman jälkeen. Oma sairauteni ei ole mitään tämän rinnalla.
Ulkona sataa, on harmaata, sisällä palavet monet kynttilät - on vain kuukausi jouluun.
terveisin Gugi53
gugi53 | 24.11.2011 klo 14:16:05