Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Täältä löytyy kohtalotoveri
Hei lempo!Minulta löydettiin rutiinimammografiassa 11/06 kainalosta suurentuneita imusolmukkeita, jotka todettiin lähteneeksi rinnasta. Oikea rinta poistettiin ja kainalo tyhjennettiin. Sain kaikki hoidot rankimman mukaan ja lisäksi viiden vuoden Arimidex-lääkityksen. Poistettu rinta tutkittiin tarkkaan patologin toimesta, mutta sieltä ei löytynyt missään vaiheessa mitään. Magneettikuvaan en voinut mennä vaikean klaustrofobian takia. Minulle tehtiin TT-kuvaus ja luustokartta. Mistään muualta kuin kainalosta ei tautia löytynyt. Sieltä sitä löytyikin sitten reilusti, 14/21, eli 14 imusolmuketta oli syöpäistä.
Minulle syöpälääkäri kertoi, että aina silloin tällöin löytyy tällaisia tapauksia, että alkuperäinen kasvain on kuihtunut pois. Kuitenkin se on ollut tosi ärhäkkä, koska jo lähettänyt etäpesäkkeitä. Nykyajan tekniikoilla patologit kyllä yleensä saavat selville, mistä syöpä on lähtöisin. Minulla oli selkeästi rauhasperäinen rintasyöpä, jonka patologi selvitti niistä imusolmukkeista.
Nyt olen elänyt tämän taudin kanssa jo 2 1/2 vuotta ja ensi viikolla menen mammografiaan. Toivottavasti kaikki on edelleen hyvin.
Toivon Sinulle valoisia kevätpäiviä.
Kehäkukka:))
- Täältä löytyy kohtalotoveriKehäkukka
- Re: Täältä löytyy kohtalotoveriKehäkukka