Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: RINTASYÖPÄ, TIKIT POISTETTU
Hei!Tuosta jumpasta vähäsen: sairaalassa tosiaan tarmokkaasti kehotettiin jumppaamaan ja monta kertaa päivässä, mutta vaikka olenkin kovin kirjaimellinen kaikkien ohjeiden kanssa, en tehnyt liikkeitä "loppuun asti" niinkuin piirroskuvissa oli, vaan ainoastaan kipurajalle asti. Jumppasin kyllä useamman kerran päivässä. Kun sitten minua epäilytti, ettei käsi mennytkään ihan niin suoraan ja niin nopeasti kuin odotin, kävin fysioterapaeutin luona. Hän sanoi, että olin tehnyt ihan oikein ja hyvältä näyttää liikeradat, ei saa repiä väkisin niiden liikkeiden kanssa, koska silloin voi repiä haavan auki.
Kummallisia nuo turvotusjutut. Minulta oli rintarangan metarin takia ensin kaikki liikunta kiellettyä, sitten kun sain liikkumisluvan, sauvakävely oli vielä kiellettyä ja uiminen sai sellaisen kunnon desin nestepatin haavan yläpuolelle ja olen joutunut käyttämään tukipuseroa, joka on kyllä ollut tosi tehokas. Nyt kun kuljen kainalosauvoilla, turvotusongelma tuntuu hävinneen. Olen tuumaillut, että siinä täytyy jotenkin tulla sellainen sopivan pumppaava liike kädelle. Eli kaikki turvotusongelmista kärsivät, kannattaa ehkä kokeilla kaikkea mahdollista liikkumista ja tekemistä, josko jostain saisi sattumalta avun.
Sateista päivää Etelä-Suomesta, mutta lohdullista mieltä.
Käperrytään peiton sisään ja hemmotellaan itseämme.
Santeri
- RINTASYÖPÄ, TIKIT POISTETTUellinoora
- Re: RINTASYÖPÄ, TIKIT POISTETTUtuutikki-t
- Re: RINTASYÖPÄ, TIKIT POISTETTUäityliini
- Re: RINTASYÖPÄ, TIKIT POISTETTUellinoora
- Re: RINTASYÖPÄ, TIKIT POISTETTUsanteri
- Re: RINTASYÖPÄ, TIKIT POISTETTUäityliini
- Re: RINTASYÖPÄ, TIKIT POISTETTUKarhutar