Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Vielä kysymys Hiihoo, sinulle!
Aivan,poistettiin kokonaan vasen rinta,koska kyseessä oli "multifokaalinen" tauti,ts. löytyi kaksi syöpäpesäkettä,toinen 1.2 cm ja toinen 0.5 cm ja ilmeisesti silloin suositusten mukainen linja on koko poisto.Lisäksi todettiin,että myöskään esteettinen lopputulos ei olisi ollut hyvä,jos pienestä rinnasta olisi kahdesta eri kohdasta riittävillä marginaaleilla kudosta poistettu.Se muuten,että toinenkin patti,pienen herneen kokoinen,oli syöpää selvisi vasta leikkauksen aikaan tehdyssä jääleiketutkimuksessa,aiemmat paksuneulanäytteet eivät ihan varmaksi sitä tietoa todentaneet.Niinpä sitten minulle laitettiin merkkiaineet vartijaimusolmukkeisiin siltä varalta,että niiden poistaminen olisi riittänyt,mutta toisin kävi.
Minulle ei tullut mitään jatkohoitoja,siirryin suoraan leikkaushoidon jäljiltä seurantaan perustasolle,joka omalla kohdallani tarkoittaa työterveyslääkäriä.
Että näin.Seurantavuoden välttämättömyyttä ei minulle ainakaan kukaan ole suoraan sanonut,tunteeksi on kuitenkin jäänyt,että ilmeisesti uusimisriskinkin vuoksi korjausleikkausta ei ainakaan kiirehditä,jos on ajatusta ,että hoitoja( sädehoitoa,sytoja) joudutaan ottamaan kuvioon mukaan.Mutta niinkuin sanottu tämä on omaa päättelyäni,ei kenenkään lääkärin kannanaotto.
- Re: Vielä kysymys Hiihoo, sinulle!hiihoo
- Re: Vielä kysymys Hiihoo, sinulle!pikkumyy-41