Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: pelottaa
Moi Satu,kukaan ei pidä sinua vainoharhaisena vaikka kuinka nyt itse pyrkisit tarkastukseen ja lääkärille jo vuositarkastusta aiemminkin. Kun on kerran syöpää sairastanut, saa kyllä vapaasti kokea niin, että halutessaan voi tilata tarkastusajan ja keskustella oireista ja haluamistaan lsätutkimuksista.
Pistokset leikkausalueella tms tuntemukset saattavat olla vaikka jotain kiinnikkeitä, joita aina tahtoo tulla arpiselle alueelle. Mutta jos kerran pelottaa ja arvelluttaa tilanne, kannattaa mennä ja kuvauttaa alue kunnolla.
Oletkos jännittäjä-tyypiä muuten? Tuo niska-arkuus voi johtua kipeytyneistä lihaksistakin, jos hartiat on koholla kun asia muuten painaa ja jännittää? Mutta kuvaamalla siitäkin pääsee. Muista vaan VAATIA ja KINUA näitä tutkimuksia.
Mä olen voinut sytojen aikana oikein hyvin (toistaiseksi :) ) ja leikkauksestakin toivuin tosi nopeasti. Mulla on myös gr.3, 3 cm, Her2 -, ja N0 M0, joten ennuste olisi siltä osin hyvä. Hormonireseptoreja ei ollut, joten se taas lisää uusiutumisriskiä. Toisaalta tällä palstallakin on jo saanut lukea useita sellaisiakin tarinoita, joissa uusiutumisesta ja leviämisestä huolimatta naiset elävät täyttä ja onnellistakin elämää. Olen ajatellut tarttua hetkeen ja nauttia joka päivästä, minkä hoidoilta ja niihin liittyviltä asioilta voin. Jos tauti joskus pulpahtaa esiin uudelleen, sitten hoidetaan. Ja taas hoidetaan. Ja hoidetaan. Tosiasiassahan meistäkin suurin osa lähtee ajasta ikuisuuteen jotain muusta syystä kuin rintasyövän takia. Sepelvaltimotauti on todennaköisempi tapa siirtyä täältä...
Ennen kaikkea, yritä rentoutua ja olla ajattelematta vain pahinta. Uskon niin, että olet tautisi voittanut ja kuulut suurten sankareiden joukkoon. Ja jos joskus saat toisenlaisia uutisia, liity jengiin. Täällä olemme ja toisiamme tuemme, virtuaalisesti mennään läpi tämän kokemuksen käsi kädessä. Ketään ei jätetä.
Onnellista lauantai-iltaa sinulle ja läheisillesi, nauti huomisesta sunnuntaista ja helli itseäsi ensi viikolla; on luvattu kaunista ja lämmintä (ainakin tänne etelään...)
t.tella
- pelottaasatu
- Re: pelottaathunder
- Re: pelottaatella