Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
ei sädehoitoa rintasyöpään
Olen 49-vuotias nainen. Tänä keväänä minulta löydettiin rintasyöpä, joka patologin vastausten mukaan on Ca gradus 3 ductale infiltrans mammae l. dexter, 14 mm, DCIS (esiastetta) gr III n. 4 cm:n läpimittaisena. Ei ollut levinnyt kainalon imusolmukkeisiin. HER2-positiivinen 3 +, ER +,(van vähän), PR-, K167 (solujen jakelunopeus) yli 30 %, korkea. Oikea rinta poistettiin kokonaan toukokuussa. Nyt on menossa Herceptin- ja Taxotere-lääkehoidot. Myöhemmin annetaan vielä Fec- ja hormonihoito. Sädehoitoa ei voida antaa, koska olen lapsuudessa sairastanut imusolmukesyövän ja olen saanut ison annoksen sädehoitoa silloin yläkroppaan. Onko kenellekään muulla ollut aikaisempaa sädehoitoa, tai muuta syytä ettei ärhäkkää rintasyöpää voida sädettää? Toivottavasti lääkehoidot purevat, sillä olen täysin niiden varassa. Levinneisyystutkimukset (ultraäänitutkimukset ja luustokartta) tehtiin ja niistä ei löytynyt mitään normaalista poikkeavaa.- ei sädehoitoa rintasyöpääntuike