Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Mitä teen?
Hei vaan!Olen vähän ymmälläni tällä hetkellä, enkä oikein tiedä mitä ajatella asioista. Löysin puolitoistavuotta sitten rinnastani kookkaan kyhmyn (läpimitta n. 4 cm). Kävin silloin mammografiassa ja siitä otettiin ohutneulanäyte - todettiin sen olevan todennäköisesti firoadenooma. Nyt kävin kontrollissa ja suositeltiin leikkausta. Hain lähetteen ja kutsu tuli varsin nopeasti.
Tänään kävin lääkärin luona ja perjantaina on toimenpide. Okei, ei tässä mitään. Mutta tänään ensi kerran väläytettiin mahdollisuus, että siinä olisikin syöpä. Ja silloin ei kysymykseen tulisi muu kuin koko rinnan poisto kaikkine lisäkkeineen. Eli en siis herätessäni tiedä mitä on tapahtunut: vain patti vai koko rinta.
Olin niin häkellyksissäni tänään, etten tiennyt kysyäkään mitään, saati että olisin etukäteen valmistautunut. Olen iltapäivän seikkailut netissä ja lukenut kaiken vastaan tulevan. Monissa artikkeleissa yms. puhutaan, että poistoleikkaus on äärimmäinen vaihtoehto ja että aina tehdään säästävä, jos mahdollista. Minulle ei säästävää edes tarjottu. Kuvissa ei näy kainalossa mitään, minulla on melko kookkaat rinnat ja patti sijaitsee rinnan etuosassa nännin vieressä. Miksi koko rinta? Tai siis ymmärrän miksi, mutta voiko luottaa ettei hommaa tehdä vain varmuuden vuoksi. Mitä teen? Leikkaus on jo perjantaina.
- Mitä teen?Minttu
- Re: Mitä teen?Tinttamari
- Re: Mitä teen?onneton
- Re: Mitä teen?Millis
- Re: Mitä teen?Muumi-mamma
- Re: Mitä teen?Mirjamitar
- Re: Mitä teen?NINU
- Re: Mitä teen?Minttu
- Re: Mitä teen?Hempukka