Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Korjausleikkauskokemuksia?

hei!
Minulle tehtiin LD-primäärirekonstruktio lokakuussa 2006. Arvet ovat hyvin parantuneet etupuolelta, vaalenevat vielä ajan kuluessa melkein näkymättömiin. Selän puolelta on siisti pitkä arpi, ihan kuin vetoketju. Ei silmiinåistävää kuoppaa havaittavissa. Leikkauksesta meni minulla 8 vkoa toipua koska otettiin faskiaa rinnanpoiston yhteydessä ja selkälihastakin aikamoinen kimplae siirreettiin eli leikkaus kesti 10h ja kaksi plastiikkakirurgia leikkasi. Loppujen lopuksi selkälihasta oli enemmänkin kuin omiin tarpeisiin, eli ei kirurgit ihan osanneet etukäteen arvioida tarkasti lihaksen kokoa ainakaan minun tapauksessani koska sanoivat ensin että uusi rinta jää pienemmäksi kuin luomurinta. Olen myös hoikkaa mallia joten rasvaa ei ollut mitä käyttää selkäpuolella, ja sekin varmaan teki kivuliaamman toipumisen kuin otettiin ehtaa selkäfilettä ja reilusti. Mitään silikonia ei käyetty koska tiedossa oli tuleva sädetys, molemmat rinnat nyt kokoa 80b. En ole kokenut proteesin käyttöä joten minä en voi verrata tai sanoa kumpi olisi parempi. Nänni tehdään syksyllä kunhan käyn 1 -v kontrollissa. Kun minulla on rintsikat mitään eroa ei huomaa, ja pystyn käyttämään tavallisia rintsikoita ja uikkareita. kaikkea hyvää sinulle olkoon päätöksesi mikä tahansa.
piastar | 23.5.2007 klo 23:10:24