Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Milloin oireet ?

Hei :)
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, eikös.
Minäkin oli ihan oireeton eka stytojen jälkeen, toisella alkoi niin kovin särkemään "tiputuskäsi". Joku neuvoi minua pyytämään "huuhtelua" enemmän seuraavalla kerralla. Minä pyysinkin ja se auttoi heti. Ei ollut enää kolmannella kerralla särkyä kädessä. Minulla ei ollut ollenkaan pahoinvointia. Vain raajojen voimattomuudesta ja väsymyksestä noiden hoitojen aikana kärsin. Hiukset lähtivät toisen stytön jälkeen kahden päivän aikana ihan tuppona. Kaksi ensimmäistä viikkoa tiputuksen jälkeen oli hankalaa aikaa ja viimeinen viikko ennen seuraavaa tiputusta oli oireeton viikko.
Kaikesta mikä askarruttaa mieltäsi kannattaa hoitajille mainita. He neuvovat mielellään hoidon kulun aikana kaikessa mihin voivat vaikuttaa. Avoimin mielin kyselet kaikesta, ei kannata turhaan yksin pohtia oireita. Hoitajat haluavatkin tietää millaisia vaikutuksia hoito sinulle aiheuttaa.

Sain CEF x 6 solunsalpaajahoidot sekä sädehoitoa 25 + 5 kertaa. Myös viiden vuoden hormoonihoito on aloitettu samaan aikaan kuin sädehoitokin. Hormoonihoitona on Anatsol-lääkitys. Sädehoidotkin ovat minulla ohi, päättyivät lokakuussa viime vuonna. Minulle tehtiin osapoisto.

Voimia sinulle. Ny on lupa olla terveen itsekäs itselleen, hoida itseäsi ja lepää hyvin. Ravinnolla on suuri merkitys, että jaksat läpi hoidon. Mielellään kuulisin jatkossakin kuulumisiasi. Täällä on paljon ihania naisia, jotka jaksavat kannustaa sinua, minua ja kaikkia meitä saman sairauden läpikäyviä tyttöjä :) Kiitos siitä kaikille!
kititupu | 12.5.2012 klo 15:27:52