Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Heips!

Hei Pikis!
Vaikkei olekaan omakohtaista kokemusta noista rintasyöpäkontrolleista niin muiden kokemuksia kuunneltuani olen antanut itseni ymmärtää että näitä syöpätyyppejä on monenlaisia vaikka "samasta asiasta" puhutaan.
Lähes jokainen hoidetaan lähes tapauskohtaisesti ja niinpä kontrollitkin saattavat olla ihan erilaiset riippuen syövän alkutilanteestakin ja laadusta.
Joten ei kontrollejakaan kannattaisi vertailla ihan yks'yhteen.
Jotkut tyypithän saadaan ns.parannettua mutta toiset ovat uusiutumisherkempiä ja niitä luultavasti sitten kontrolloidaankin useammin ja kauemmin.
Ymmärrän kyllä että sitä miettii saako yhtä hyvää hoitoa kuin muutkin.
Sitä ihmettelen ettei lääkäri ole asiaa selvittänyt ystävällesi miksi kontrolleja jatketaan ,varmaan siihen on hyvä selitys.
Nuo sinun kontrollivälisi ovat suurinpiirtein sellaisia kuin mitä olen tuttavapiirissä kuullut olevan.

(Oma syöpänihän on lymfoomatyyppi joka helposti uusii. Lääkäri kertoi sen kyllä ,tosin niin nätisti etten sitä meinannut oikein ymmärtääkään.
Kontrollit(3kk,½v,1v)olen pitänyt hyvänä asiana vaikka ne varsinkin alussa jännittivät mutta olihan sitä muutenkin
kuulolla.Kun yhtä sun toista vaivaa on jäänyt niin yritän olla laukkaamatta lääkärissä ja odottelen kontrollia ja päätän että sitten lakkaan taas huolehtimasta ja auttaa se ainakin jonkun aikaa... :)

Tuo kysymyksesi on sellainen että varmaan saat kuulla omakohtaisisakin kokemuksia omalta saraltasi :)

t."häirikkö kävi täällä taas"
soikku | 28.2.2009 klo 23:12:21