Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: munasarjasyöpä ja Caelyx+Karboplatin
Minä menen samaan tahtiin kuin pike. Minulla on kontrolli torstaina. Verikokeet otettiin viime torstaina. Lääkäri tutkii ja ultraa yleensä tarkastuksessa. Kyllä se tarkastuspäivä vähän jännittää aina, näköjään.Koen olevani etuoikeutettu koska ei ole vielä uusinut. Olen ajatellut, että uusii jos uusii. Yritän jatkaa aivan normaalia elämää. Ei ole tullut tarvetta irrotella tai kokea kaikkea uutta siksi että tauti uusisi. Nauttia vain pienistä asioista ja olla stressaamatta liikoja mistään.
Minulla on otettu kolme ct-kuvausta. Se on jonkinlainen viipale tai magneettikuvaus. Yksi ennen leikkausta, toinen hoitojen jälkeen ja nyt yksi viime kuussa. Se otettiin siksi että tunsin jotain kipua oikeassa kyljessä. Siinä juodaan ensin litra vettä. Sitten laitetaan joku aine suoraan verenkiertoon juuri ennen kuvausta. Aine menee vauhdilla verenkierrossa ja tuntuu kuin tulisi pissat housuun. Kuvaus on sellainen "puolipöntttö" eli sellainen kaari kulkee potilaan yli. Välillä pitää olla hengittämättä jne... Ei tunnu missään eikä tule ahtaanpaikankammoa. Viimeksi katselin kun se kone lähestyi ja valot vilkkuivat. Suljin silmäni ja kuuntelin ohjeita. Ohi muutamassa minuutissa.
- Re: munasarjasyöpä ja Caelyx+Karboplatinmeikku