Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Te, jotka juoksette ja joilta on imusolmukkeet poistettu
Hei,Minulle neuvoi fysioterapeutti, että noin 1 kk:n kuluttua leikkauksesta voi aloittaa rintalihas/käsi-voimaharjoittelun puolella maksimitehoista. Itse menin kuukauden kuluttua leikkauksesta (rinnanpoisto ja kainalotyhjennys) jumppasalin ohjattuun kuntopiiriharjoitteluun ja tein kaikkea ja kaikilla laitteilla. Kahden kuukauden kuluttua leikkauksesta olin suksilla (murtsikka ja laskettelu) ja käsi/kainalo oli täysin moitteeton. Itsekin oikein ihmettelin, että leikatulla puolella ei ollut mitään oireita, vaikka aika paljon käsillä joutuu murtsikassakin itseään eteenpäin vetämään. Nyt odottelen hiihtolomaan Lapissa, jotta pääsen taas heittämään kunnon murtsikkalenkkejä. Juoksulenkitkin aloitan heti, kunhan viimeisestä hoidosta taas saan kunnon nousuun.
Kovin on yksilöllistä varmasti se, mitä ja milloin kädellä voi tehdä. Jos sinulla on mahdollisuus tavata fysioterapeuttia (ainakin naistenklinikalla aivan mahtava fysioterapeutti!), niin suosittelen. Häneltä saat varmasti kuntoutukseen yksilölliset ohjeet.
Iloisia lenkkejä, sauvoilla tai ilman!
- Re: Te, jotka juoksette ja joilta on imusolmukkeet poistettuSesam
- Päivänsäde !margitta
- Re: Päivänsäde !päivänsäde