Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sädehoito ja iho

Heippa, olen käyttänyt Aqualan Duo ja L- voiteita. Molemmat imeytyvät hyvin ihoon. Hieron sitä ihoon iltaisin. Keskusteltiin röntgenhoitajien kanssa yleensä rasvoista ja he olivat sitä mieltä, että kannattaa välttää aloetta sisältäviä voiteita. Tämä oli minulle aikamoinen yllätys, koska käytän paljon aloetta ja melkeimpä kaikissa voiteissa mitä minulla on, on aloetta. Tämä suositus pohjautuu kuulemma amerikkalaiseen tutkimukseen, jossa on todettu, että aloe erittäisi jonkinlaisia toksiineja, ja niitä kannattaa välttää. Turun onkologit ovat sitä mieltä, että odotetaan lisätutkimuksista vastauksia. Eli nyt ei aloetta suoraan kielletä, mutta ei suositellakaan. Löysin sen tutkimuksen, kun googlasin "Aloe ja rintasyöpä." Me ollaan lähdössä helmikuussa Thaimaahan, ennen sitä pitää selvittää, minkälaisia auringonsuojavoiteita voi käyttää. Minulla on vain aloa-pohjaisia. Aloen vihreä kuorihan on myrkyllinen ja yleensä voiteissa käytetään aloen sisältä tulevaa geeliä. En tiedä, se mikä ennen oli suositeltavaa, onkin nyt "myrkkyä" Kyllä sitä varovaiseksi tulee, mitä ihollensa laittaa, ainakin siinä tapauksessa, jos iho on rikki ja repeilevä. Luulisi, että ehjälle laitettaessa, ei vaaraa pitäisi olla. Mutta Aqualan toimii hyvin, ainakin toistaiseksi. terv. Gugi
gugi53 | 18.12.2011 klo 20:46:39