Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kaipaan selviytymistarinoita

Hyvä ystävä,
älä vaivu epätoivoon! Leikkaus on ohi ja ainakin minä ajattelin aikoinaan, että se oli tavallaan helpotus. Ja sitten kun hoidot alkaa, tuntuu että asia etenee.

Minulla oli myös iso hormonipositiivinen kasvain (45 mm ja gradus 3) tosin vain vartijaan levinnyt. Tehtiin vain osapoisto, isot rinnat vaikuttivat ilmeisesti tähän ratkaisuun. Leikkauksestani on yli 4 vuotta ja tähän asti selvitty. Taival oli alussa vaikea, olin huonossa kunnossa sytoista ja 3 taxon jälkeen sairaalassa joka kerta. Silloin se ei tullut mieleen mutta jälkeenpäin on, että miten mahtoi vaikuttaa sytojen tehoon se ravinnotta olo, en todellakaan voinut syödä juuri mitään. Laihduin 8 kg hoitojen aikana. Mutta monet ovat selvinneet jopa lähes ilman sivuvaikutuksia, joten älä tuosta pelästy.

Vielä tuli vastoinkäymisiä ennen sädehoitoa. Kaaduin ja leikatun käden olkavarsi murtui, eikä sitä sädehoitomuottia meinattu saada tehtyä. Olin epätoivoinen ja varma siitä, että kun sädehoito viivästyy, ne hiton syöpäsolut ryöhää minussa.

Kummalliselta tuntui kun ihmiset saattoivat ihmetellä miten minä kestän, mutta mikähän olisi ollut vaihtoehto?
Mutta kai se syöpä on niin vaikea juttu edelleen, että monet ovat kauhuissaan kohdatessaan syöpäpotilaan.

Kirjoittele tänne, kohtalotovereita löytyy takuulla, ja lisää tulee - ikävä kyllä. Onneksi hoidot on kovat mutta ilmeisen tehokkaat.

Terveisin, Kukkamaaria
kukkamaaria | 2.5.2008 klo 20:52:36