Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Rintasyöpä ja hedelmöityshoidot??
Noniin.Siinä sitä sitten ollaan, että mitä suurimmalla todennäköisyydellä minulta poistetaan rinnan/rintojen lisäksi myös munasarjat.
Olen 23 vuotias, kahden lapsen äiti. Lääkärit eivät oikein tunnu ymmärtävän mitä enää tässä hätäilen, onhan minulla jo lapsia.
Mutta tuntuu aivan uskomattoman pahalta.
Olen hiukan lueskellut ja ilmeisesti monet munasarjasyöpäläiset ovat olleet hedelmöityshoidoissa ennen munasarjojen poistoa, jossa munasoluja on kasvatettu hormonilääkityksellä ja kerätty pakkaseen.
No, minullahan siis on rintasyöpä. En vielä tiedä onko her2-positiivinen vai ei, mutta äidilläni ainakin oli, en sitten tiedä onko siltäkin osin periytyvää, jos siis samaa geeniä kannamme..?
Mutta siis, pointtini tai kysymykseni tai mikä lie oli siis se että jos syöpä on her2-pos niin eihän silloin mitään hormonihoitoja kai voi tehdä? Kun eikös se ole syövälle oiken herkkuruokaa sitten?
Tässä alkaa olla olo aika epätoivoinen.
Onko minulla enää mitään mahdollisuuksia useampiin lapsiin? Toki rakastan noita kahta ja olen heistä äärettömän kiitollinen. Mutta silti se kaipuu ja kipu on kovaa....
- Rintasyöpä ja hedelmöityshoidot??Soulah