Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tuore tapaus

Olin melkein neljä viikkoa sairaslomalla. Sinänsä koin, että olisin ollut kyllä työkuntoinen jo kahden viikon jälkeen. Toisaalta olin tosi tyytyväinen, että pidin sen kuukauden loman, koska ehdin todella huolehtia liikuntapuolesta ja käden jumppauksesta. Huomaan, että nyt kun työt ovat alkaneet, en enää jaksa/ehdi kolmea kertaa päivässä jumpata kättä. Ehkä näin ahkera jumppa nyt on jotarpeetontakin, kun liikeradat ovat kunnossa. Edelleen kyllä joogailen, sauvakävelen ja uin lähes päivittäin. Varmaan sairasloman tarve on kovin yksilöllinen asia, mutta mielestäni tätä sairautta potevan kannattaa huolehtia itsekkäästi omasta fyysisestä ja henkisestä tarpeistaan.

Olen kertonut hyvin avoimesti asiasta lähipiirini ihmisille kuten myös lapsilleni (16v, 18v ja 22 v pojat. He ovat jo niin isoja, että pystyin puhumaan avoimesti ja kertomaan heti alkuunsa, että tässä syövässä on poikkeuksellisen hyvät ennusteet. Eivät nuo näytä saaneen sairaudestani minkäänlaisia traumaja. Vaikka mistä sitä koskaan varmasti asiaa voi tietää, kun nuo ovat enimmäkseen semmoisia tuppisuita, ettei heiltä kovin montaa sanaa yleensä kerralla irtoa...Ylipäätään en ymmärrä omalla kohdallani, miksi salaisin sairauttani ikäänkuin tässä olisi jotain hävettävää?
Ksantippa | 28.5.2007 klo 19:46:15