Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kokemuksia Neulasta -valkosolujen kasvutekijästä
Heip siskot.Minulla ei neulastasta kokemusta. Minulla takana 3 taxotereä ja kahdella ekalla kerralla neutrofiilit laski molemmilla kerroilla lähes 0-tasolle, mutta palautunut, niin että seuraava tiputuksen olen saanut ajallaan. Lisäksi minulla ei ole ollut vaivana tulehduksia. Eli kyllä siihen varmasti syy on jos sitä neulastaa määrätään, en ole kuullut, että sitä varmuuden vuoksi annettaisiin ainakaan rintasyövän hoidossa.
Kirjoititte luusto ja lihaskivuista neulastasta. Jos saatte taxotereä niin Taxoteren oireisiin kuuluu myös ne kovat luustokivut, joihin tavalliset parasetamolit ja ibuprofeiini särkylääkkeet eivät pure. Taxeterelle tavanomaista ymmärtääkseni se että ekalla kerralla oireet on pahimmat. Näin minullakin oli. Ekalla kerralla luusto- ja lihaskivut kesti lähes viikon. Tokalla kerralla pari kertaa vihlo vähän jostain ja nyt kolmannnen kerran jälkeen vähän enemmin kuin tokalla ja niska ihan kosketus arka vuorokauden verran.
Neulastan haittoja kun pohditte, niin noi sekundääriset haitat kyllä välillä mietityttää minuakin, eihän nämä sytostaatitkaan mitään nuhalääkkeitä ole, vaan silkkaa myrkkyä. Mutta ei auta, tärkeintä nyt on kuitenkin syövän nujertaminen ja täytyy toivoa, että kroppa toipuu myrkyistä kun sytostaati ohi.
Minulla myös ensiviikolla eka CEF perjantaina.
Terkuin
MeriTuuli
- Re: Kokemuksia Neulasta -valkosolujen kasvutekijästäMeriTuuli