Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Harrastusvälineestä lisää

Moi

Uimaproteesi on silikoninen ja rinnan puolelta kovera, läpinäkyvä tissi. Mittasin kirjevaalla painot tavallinen proteesini painoi 530g ja uimaproteesi 280g, tosin olen tarkoituksella ottanut uimaproteesin numeroa pienemmän kuin tavallisen proteesini, koska uimapukuni ei ole niin tuettu kuin rintaliivi ja siinä luomutissini ei ole niin napakkana, kuin liiveissä.

Kaikkihan meistä siskoista ei uimista harrasta, joten ei uimaproteesikaan mikään välttämättömyys ole. Minä itse pidän vettä niin terapeuttisena, että ilman uimista en pysy henkisesti kasassa, lisäksi se on meidän perheen yhteinen harrastus. Nyt sytostaattihoitojen aikana en tosin ole tulehdustautien vaaran vuoksi uskaltautunut uimaan kuin 2 viikkoa CEF:in annon jälkeen eli ns. terveellä viikolla.

En mitenkään halua markkinoida enkä saa mitään sponsorietua, mutta uimaproteeseja myy amoena Helsingissä ja heidän nettisivuillaan oli jotain proteeseista.

Minulle on fysioterapeutti sanonut, että suuren rinnan vuoksi olisi tärkeää pitää pääasiassa oikeaa rintaproteesia, koska paino silloin tulee oikein ja siten voi ehkäistä selkäragan kiputiloja ja vääntymiä pitkässä aikavälissä.

rakkudesta ja riippuvuussuhteesta veteen
piupalipupali
piupalipaupali | 25.4.2007 klo 10:15:07