Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: kokemuksia uimaproteesista?

Hei

Sain maksusitoumuksen uimaproteesiin keskussairaalan kautta. Proteesi on välttämätön uimapuvussa, tavallisella proteesilla joka painaa meikäläisellä yli puoli kiloa(on iso rinta)uimapukujan kangas venyy miltei napaan saakka ja uimaan ei todellakaan voi mennä. Uimaproteesi on kevyt ja pysyy uimapuvussa hyvin paikallaan, joten ehdottomasti suosittelen sen hankintaa.

Perustelkaa siskot uudelleen ja uudelleen: uiminen, vesijuoksu,vesijumppa,porealtaat ym. ovat osa fyysistä, sosiaalista (tenavat mukaan) ja psyykkistä kuntoutumista. Uiminen lisää myös lymfakiertoa ja luulen, että auttaa myös käden turvotteluun. Kyseessä on todellakin proteesi eli tissi eikä kuntoiluväline. Olen käyttänyt uimaproteesia, myös muussa liikunnassa juuri sen keveyden vuoksi. Olen esim. urheiluliiveihin ommellut taskun ja toimii hyvin.

Kuten jo edellä mainittiin sen hinta on 60 euroa, jos ei tk:ssa ole ymmärrystä niin voihan sen hankkia itsekin Helsikiläisestä rintaliiviliikkeestä.

Mutta tässä olisi nyt tiedottamisen paikka nimenomaan syöpäjärjestöillä. Ottakaapa omaan syöpäyhdistykseenne yhteyttä ja pyytäkää heitä ottamaan yhteyttä paikalliseen terveyskeskukseen asian pikaista hoitamista varten. Tiedottamista täytyy lisätä. Kyseessähän on vain yksi uimaproteesi, joka kestää käytössä useamman vuoden. Voi että minua kiukuttaa, kun kuulen, että jotakuta siskoa on kohdeltu tällalailla kaltoin.

Terkuin Piupalipaupali
piupalipaupali | 23.4.2007 klo 19:11:55