Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: ensimmäinen kolmoishoito takana

Neljä CEF-hoitoa takana ja ensi viikolla jo viides. Jos hoitoja on monta, kannattaa etsiä parasta mahdollista tukihoitoa sivuvaikutusten sietämiseksi. Minulla ainakin sivuoireet ovat kerta kerralta pahentuneet.Pahoinvointi, pahat hajut, suun limakalvo-oireet. Viimeksi sain pahoinvointiin, Primperanin lisäksi Zofrania ja Dexametasonia ( kortisonia). Kortisonin annos oli vaan turhan iso, unet meni, väsytti mutta jalat ja ajatukset olivat vauhdissa. Lisäksi pahoinvointi alkoi uudelleen kortisonin loputtua. Olenkin tehnyt uuden sotasuunnitelman ensi hoitoa varten.Aloitan Primperanin ennen pahoinvointia eli neljän aikoihin iltapäivällä hoidon jälkeen. Yöksi otan Dexametasonin (6mg)ja Zofranin , aamuyöllä Primperanin, aamulla Zofranin ja Dexametasonin, päivällä Primperanin ja illalla Zofranin ja Dexametasonin, 3 päivää jatkan vielä pienemmällä Dexametasoniannoksella ja Primperanilla ja sitten vasta yritän lopettaa.

Limakalvo-oireisiin uskon B-vitamiinivalmisteen auttavan, nämä CEF-sytostaatit kuluttavat elimistöstä pyridoksiinia, jota siis tarvitsee normaalia enemmän, lisäksi ripulin takia luultavasti rasvaliukoiset vitamiinit ja terveelliset omega3 ja 6 rasvahapot katoavat elimistöstä, joten niitä kanssa.

Hoitoja kun on monta, kannattaa kuunnella sen verran elimistöä, että yrittää aina vähän paremmin hoitaa sivuoireita. Minulle meinasi käydä niin että pelkkä seuraavan hoidon ajattelu jo aiheutti pahoinvointia. Myt olen päässyt siitä eroon kun mietin, että ensi kerralla hoidan vielä tehokkaammin.

Ja sitten se runsas juominen kanssa. Niin kauan kuin ebirubisiini värjää pissan punaiseksi ,pissa haisee nenääni aivan kauhealta ja tietenkin lisää pahoinvointia. Runsaalla juomisella sitä kestää vain pari päivää, vähemmällä juomisella jopa viisi päivää.

Nyt siis ilolla odottamaan seuraavaa hoitoa, katsotaan miten sen läpimeno onnistuu.Joka tapauksessa hoidon jälkeen on jäljellä taas yksi hoito vähemmän!!!!
Tsemppiä!
tanssityttö | 19.11.2007 klo 12:29:40