Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

äidilläni todettiin munasarjasyöpä, kysymyksiä paljon, please vastatkaa...

olen järkyttynyt ja peloissani. äidilläni on juuri äskettäin todettu munasarjasyöpä. leikkaus edessä parin vkon päästä,mutta tänään juuri keskustelin äidin lääkärin kanssa että syöpä se on melko varmasti. kasvainmerkkiaine oli yli 1000.onko enää toivoa että hoidot tehoaisivat? äiti meni lääkäriin vasta kun vatsa oli kasvanut isoksi, vatsaonteloon kertyneen nesteen vuoksi. ultralla tutkittu,maksassa ei kuulemma näkynyt mitään, mutta luultavasti vatsaontelon alueella levinnyt. keuhkokuvat otetaan kun menee sairaalaan. äiti kertoi että oli jo viime vuoden puolella tuntenut patit alavatsalla,mutta ei osannut ajatella niiden olevan mitään vakavaa. en tiennyt niistä mitään, eikä isänikään. olin tossa aikaisemmin huomannut äitini olevan hyvin kalpea ja sairaan näköinen, laihtunutkin, ajattelin sen johtuvan siitä kun hän ei juurikaan ulkoile. tämä on kuin painajaista, kaksi vuotta sitten menetin veljeni, 40 vuotiaana. silloin äitini menetti elämänhalunsa. ja nyt hänellä vakava sairaus. olen ollut asiallinen ja kannustava kun olen käynyt kylässä, kotona sitten pelko valtaa ja itku tulee. en ole valmistautunut menettämään taas läheistäni. luin täältä toisten munasarjasyöpäpotilaiden ca 12.5 arvoja ennen leikkausta, ne olivat todella paljon pienempiä kuin äitini arvo. tarkoittaako se että syöpä on levinnytkin paljon, vaikka ultassa ei kaikki näkynytkään? yritin lääkärille puhua leikkauksen aikaistamisesta mutta ei yhtään vapaata aikaa ennen parin viikon päästä. munasarjasyövästä parantuneet, vastatkaa!!! äitini on vähän päälle 60 v.
mh | 28.6.2007 klo 22:46:52