Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: esrtrogeeni positiiviset rintasyövät
Minulla oli myös hormoniherkkää laatua ja sain määräyksen 3 vuoden Tamofen-hoidosta, joka on nyt lopuillaan. Onpa kumma, ettei sinulle määrätty sellaista. Ehkä pitivät kasvainlaatua niin ponnettomana tms. että pitivät tarpeettomana. Tässä lääkityksessähän on myös omat ikävät puolensa: käynnistää vaihdevuosioireet ja altistaa jonkin verran kohtusyövälle muun muassa, niin että siksi varmaan käytetään harkintaa.Minulle lääkäri aikoinaan kehui, että tämä hormooniherkkä syöpä on mukavampi, kun se niin kiltisti reagoi hormonihoitoon eli paranee paremmin. Se nyt ainakin on sentään hyvä juttu, vaikka varmaan tuntuu kamalalta että syöpä uusii.
Itseltäni loppuivat kuukautiset jo sytojen aikana, joten hikoilut ja mielialanailahtelut menivät muun kurjuuden ohessa vähän kuin huomaamatta, eikä Tamofenin aloittaminen sitten aikanaan tuntunut hirveästi missään. En ole myöskään kurtistunut miksikään rusinaksi ja limakalvot ovat ihan kunnossa. Syön omega-3 jossa on muitakin hyvää tekeviä aineita joukossa ja olen päättänyt uskoa, että se auttaa.
Jaksamisajatuksia.
- Re: esrtrogeeni positiiviset rintasyövätAriel60
- Re: esrtrogeeni positiiviset rintasyövätKristitty Lilja