Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: valituksien teko ja toisen lääkärin mielipide, Perjantai oli TODELLA huono päivä.
Mä olin jotenkin niin sellasessa ihmeellisessä hyytyneessä mielentilassa, että tajusin kaiken vasta kun me lähdettiin sieltä pois.. että kaikki meni kuin hujauksessa, eikä oikeastaan mitäänjärkevää tapahtunut. Se oli yksi hullunmylly koko tapahtuma.Ensin se, että lääkäri oli kuin perseeseen pantu paviaani, ja toiseksi se että se ei tehnyt sitä mitä sen olisi kuulunut tehdä. Sitten se, että niin, tuohan voisi mennä hoitovirheen piikkiin, jos se ei tehnyt työtään edes puoliksi huolellisesti, siltä jäi huomaamatta ihan kaikki, kuten se hyvänlaatuinenkin kasvain. Ja siitä mulle tuli sitten se kauhukuva, että entä jos, ja niin edelleen.
Mitä jos toi sama lääkäri tutkii samalla periaatteella muita naisia, ja niillä muilla jää kaikki huomaamatta paskan työpanoksen takia? Mun tilasta ei oo tietoa, mutta jos keskimäärin joka kahdeksas nainen sairastuu rintasyöpään, niin jos toi ei huomaa niitä hyvänlaatusia, niin millä todennäkösyydellä se huomaa niitä pahanlaatusiakaan, että saa ajoissa hoitoa yms... Mun mielestä toi on ihan perseestä.
Anteeksi mun raa'ahko kielenkäyttö, haluan painottaa, että mua ihan todella syö tää tilanne, kun todennäkösesti en todellakaan ole ainoa Helsingin alueella, joka on saanut saman lääkärin käsittelyn. Ja ihmettelen todella, jos olen ainoa, jota on kyseinen lääkäri kohdellut näin. Jos mulla olisi todella paljon rahaa, niin menisin ja varaisin ajan jonnekin Docratesiin yksityiselle kunnon viipalekuvaan tai muuta, sais ainakin kerralla koko kehon tutkittua ja kunnolla. Mutta kun rahaa ei ole hyvä jos edes normaaliin elämiseen.
Ärsyttää. Tulipa mieleeni vielä eräs mun mummon entinen työkaveri, joka itseasiassa kuoli rintasyöpään koska ensimmäinen hänet tutkinut lääkäri kieltäytyi laittamasta 24 vuotiasta naista jatkotutkimuksiin. Lääkäri oli mies, näin ohimennen huomauttaakseni. Lääkäri oli ollut sitä mieltä, että noin nuorella naisella ei voi olla syöpää, se on todennäköisesti joku rasvapatti, ja lähetti naisen kotiin. Uskoessaan lääkäriä, nainen oli odotellut pattinsa kanssa vuoden, ennenkuin oli huolissaan patin kasvamisesta varannut ajan tälläkertaa yksityiselle lääkärille, joka tutki hänet, ja laittoi jatkotutkimuksiin, ja ilmeni, että se oli ollut syöpä, ja se oli levinnyt luustoon ja aivoihin. Jos ensimmäinen lääkäri olisi laittanut naisen jatkotutkimuksiin, olisi hyvin todennäköistä, että hän eläisi vielä.
Tämän kaltaiset tapaukset vaan saa veren kiehumaan. Miksi hitossa ihmisiä vähätellään, jos he tulevat huolissaan vastaanotolle? Miksi itseasiassa juuri mieslääkärit ei ota naisia tosissaan, mikäli vaivassa on kyse jostain naisen elimestä, kuten rinnat tai synnytyselimet. Kummasti naislääkärit ottavat enemmän tosissaan naisen ja hänen "naistenvaivansa".
Sain kokea mieslääkäriltä samanlaista vähättelyä, viimeksi raskaana ollessani, ja kas kummaa, kun vaihdoin naislääkäriin, alkoi hoitoakin tulemaan....
- Re: valituksien teko ja toisen lääkärin mielipide, Perjantai oli TODELLA huono päivä.poppana