Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: työ ja sairaus

On, on...

Tein itse ennen sairastumista töitä toiminimellä toisen firmassa ja kun pikkuyrittäjä pystyy huonosti maksamaan eläkemaksuja (joiden mukaan Kelan päivärahakin määräytyy) niin toimeentulo on tosi vaikeaa! Olen vasta pari vuotta asunut nykyisellä paikkakunnalla.
Pitkän sairasloman takia jouduin sanomaan yhteistyöni irti. Toimialani on sellainen, etten yhtäkkiä uudestaan pysty saamaan sellaista asiakaskuntaa, josta toimeentulon heti saisi.
Siis koko ajan sairauden lisäksi on taakkana ollut taloudellinen tilanne, kun olen nykyään yksineläjä.
Nyt on pakko yrittää saada jotain työtä jo ennen kuin sädehoidot alkavat - olen alustavasti katsellut ihan henkilökohtaisen avustajan paikkoja ensi hätään, josko sellaista jaksaisi tehdä.
Ei ole mutkatonta tämä elämä...
Kuten sanot, tulevaisuus on tosiaan musta aukko - tosin olen tehnyt elämässäni monenlaisia ratkaisuja (ei aina kovin viisaita) ja tottunut elämään epävarmuudessa. Pää on pysynyt kasassa huumorilla, huumorilla ja huumorilla ja ihanat lapseni ja lapsenlapset ovat olleet henkisenä tukenani.
palsternakka | 24.6.2013 klo 21:44:25