Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: työ ja sairaus

Hei! Minusta sinun olisi syytä jäädä sairauslomalle, jos et pysty vastaanottamaan työtä. Minulla on gynekologinen syöpä ja sen perusteella ainakin sairausloman saa helpolla, kun ammattini on raskas. Sitten sinulla lähtisi ainakin Kelan sairauspäiväraha juoksemaan. Olin työnhakijana ja nyt Kela perii työmarkkinatukea takaisin, koska lääkäri kirjoitti sairausloman alkaneeksi huhtikuussa, jolloin tämä syöpä uusiutui. Suostumuksellani tietenkin. Varottavana esimerkkinä vain, mutt olin hieman shokissa sairauden uusimisesta eikä asioiden hoitaminen ole aina niin helppoa. Tuntuu niin kohtuuttomalta, kun ensi olemme sairastuneet, mikä jo sinänsä keikauttaa elämää ja sitten vielä nämä toimeentulohuolet. Kun on vähän parempi päivä niin silloin on hyvä tarttua asioihin ja hoidella niitä kuntoon.
Minulla on helpompaa nyt, kun ei ole työnhakupaineita, saa keskittyä hoitoihin ja itsensä hoitamiseen.
Iloa kesääsi ja voimaa päätöksiisi, mitkä ne sitten tulevat olemaankaan. Kyllä näillä käytännön asioillakin on aina tapana järjestyä, sinä olet nyt tärkein.
anni-kristiina | 25.6.2013 klo 11:50:37