Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Tamofenista Aromasiniin siirtyminen
Hei!Minä söin Tamofenia 5 v, jonka jälkeen vielä 2 v Femaria ja Aromasinia.
En nyt muista kumpaa ensin, mutta vaihtoa kokeiltiin vaivojen helpottamiseksi. En kyllä tuossa Tamofenista siirtymisessä huomannut juurikaan mitään, tai sitten olen jo enohtanut:). Minulla oli kaikenkaikkiaan niin vaikeat oireet, hikoilukohtaukset olivat päivisin sentään. Öisin en hikoillut, mutta liian kuuma minulla on edelleenkin aina. Nivelten kankeus oli Tamofenin alussa se pahin, mutta kai siihenkin tottui. Psyykkiset oireet ovat myös olleet vaikeita molempien aikana, onneksi lääkitys auttaa niihin. Hikoiluun ei auttanut mikään.
Vaihdevuodet kestivät sen seitsemän vuotta, minkä noita lääkkeitä söin. Pääsin pillereistä eroon toissa keväänä ja vähitellen hikoilukohtaukset jäivät pois. Ainakin sellaiset "löylymäiset". Viihdyn vaan paremmin viileässä edelleenkin.
Kuukautisia minulla ei ollut Tamofenia aloittaessani, koska kohtuni on poistettu vuosia sitten.
Jotkut tapaamani syöpäklinikan lääkärit eivät oikein osaa ottaa näitä vaihdevuosioireita tosissaan, ikävä kyllä! Joskus pahimmillaan naamani valuessa hikeä töissä olin kyllä valmis vaatimaan estrogeenia. Nyt on sitten vielä sekin hankaluus, kun limakalvot ovat paperinohuet, uimisen jälkeen (ainakin jos olen kauan vedessä) saa varautua kirvelyyn. En ole kyllä vieläkään käyttänyt tuota gynen suosittelemaa Repadinaa, kun ne oireet ovat menneet ohitse. Olen onneksi sinkku ja näillä näkymin pysynkin =/
Terveisin ja tsempaten,
kukkamaaria
- Re: Tamofenista Aromasiniin siirtyminenkukkamaaria
- Re: Tamofenista Aromasiniin siirtyminenMarryMaiden
- Re: Tamofenista Aromasiniin siirtyminenMaija-Helena