Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Mammografian ja ultran luotettavuus rintasyövässä
Kävin sitten paljon rintoja ja rintasyöpiä leikanneen plastiikkakirurgin vastaanotolla, hän tunnusteli rinnat ja kainalot, katsoi aiemmat kuvat ja totesi, että nännipihassa on vähäinen ihon sisäänvetäymä. Mitään kyhmyjä tai poikkeavaa hän ei löytänyt kuten ei aiemmatkaan lääkärit enkä itsekään ole löytänyt. Kuvissa näkyi ne noin 5 mm kystat molemmissa rinnoissa, sekä oireettoman rinnan duktektasiat eli tiehyelaajentumat. Kystat ja nämä laajentumat olivat selvärajaiset eikä hänen mukaan herätä minkäänlaisia maligniteettiepäilyjä.Eipä hänkään osannut selittää syytä ihovetäymälle, mutta vastentahtoisesti antoi lähetteen magneettitutkimukseen. Mitään mahdollisuutta päästä julkiselle puolelle tutkimuksiin ei kuulemma ole näillä oireilla. Ja rintaa ei hänen mukaansa turhaan aleta avaamaan ellei tutkimuksissa löydy jotain aihetta siihen. Ihosta ei oteta koepalaa koska iho on täysin siisti.
Kaipa se jostain on se magneettitutkimusraha haalittava sitten. Tai olen miettinyt ihan luovuttamista, en jaksa tapella ja kinastella lääkärien kanssa. Tuntuu, ettei kukaan näistä neljästä lääkäristä, jotka olen tämän asian tiimoilta tavannut, ota minua todesta.
- Re: Mammografian ja ultran luotettavuus rintasyövässähummeri